Ik moet zó lachen om die chagrijnige Britten!

De Britse verslavingsmaker Jackpotjoy – die mensen graag helpt om te gaan en te blijven gokken – heeft het initiatief genomen om de Britten vaker te laten lachen. Nu zou de gemiddelde Brit 7,2 keer per dag lachen, aldus de krant Spits die het “nieuws” bracht (voel je ‘m?), dat moet zeker 15 keer worden. Ik weet niet hoe het met jullie gesteld is, maar ik moest daar wel om lachen, ook al ben ik geen Brit. Als het aan Spits ligt dan blijven ook wij lachen, want de krant zette een “ludieke” vette kop Duckzilla in de foto van de meer dan reusachtige badeend die als symbool van die nieuwe stichting dienst doet.

duckzilla

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen wij stellen dat dat eendje niet bij Blokker is gekocht.

Overigens heb ik er alle vertrouwen in dat het de stichting gaat lukken om de landgenoten de tranen over de wangen te laten lopen. Zij hebben namelijk een paar ambassadeurs in de arm genomen die zich hard maken voor het goede doel. En een daarvan is Barbara Windsor. Ik ken d´r niet, maar ze schijnt “actrice” te zijn in de Engelse komische serie EastEnders.

windsor

Zie je wel, dat komt helemaal goed. Een beetje zoeken op internet leert trouwens dat Barbara haar eerste officiële rol speelde in The Belles of St. Trinian’s, reeds in 1954. Toen was ze -23 jaar oud. En waar gaat die film over?

These schoolgirls are more interested in racing forms than books as they try to get-rich-quick. They are abetted by the head-mistress’ brother, played by Alastair Sim, who also plays the head-mistress.

Need I say more?

10 reacties op “Ik moet zó lachen om die chagrijnige Britten!

    • Of het is maar een fabeltje, die Britse humor. John Cleese is in Fawlty Towers wel erg leuk (vind ik dan) maar in het echt schijnt het een chagrijnig stuk vreten te zijn. Misschien moest hij wel erg lachen om die grote eend? 😉

  1. Al jaren zie ik zulke eendjes in het klein en vroeg me altijd af wat daar de bedoeling van is. Op het eerdere volkskrantblog was zelfs een groep opgericht: bandeloze badeenden. En er zijn er zelfs die vibreren, soort bubbelbad effect vermoed ik.
    Maar deze … als je voor de geopende brug staat en je ziet een opgeblazen eendenkop voorbij komen dan denk ik niet dat je moet lachen maar je afvraagt of je gek aan het worden bent.

    Wie lacht er 15 keer per dag. Ik hou het niet bij hoe vaak, maar als je veel alleen zit in huis kom je niet gauw aan de 2 keer.
    Of je moet al een cornutusblog lezen… Maar dan is het niet meer dan een glimlach.

    • Erger nog, je kunt aan niemand vertellen wat je gezien hebt. Want denken dat je zelf gek wordt is erg, maar als anderen dat van je denken…

      En een glimlach van Appelvrouw maakt mooi een hele dag goed! O zo! Maar je hebt gelijk, er moet wel voldoende reden tot lachen zijn.

  2. Zouden ze de handleiding van de Blokker goed gelezen hebben, waarin gewaarschuwd wordt dat twee badeenden bij elkaar in het water de kans op omvallen substantieel vergroot en zij niet verantwoordelijk zijn voor de gevolgen?

  3. Ik sta te kijken van jullie gemis aan chauvinisme …
    Deze eend, of noem het een eendconcept is een creatie van … juist : Florentijn Hofman. En laat dat nu een Nederlandse kunstenaar zijn ! Als Vlaams chauvijn zwijn voeg ik er aan toe dat de eend bekend is geworden in Vlaanderen. Je kon ze al bewonderen in 2009 http://www.z33.be/projecten/florentijn-hofman-de-badeend
    Ondertussen is ze “verdwenen” http://www.z33.be/projecten/afscheid-van-de-badeend
    Dank zij dit blog weten we nu waar ze terecht is gekomen en hoeven we niet langer ongerust te zijn.
    Oh ja, de eendjes zijn 30 % goedkoper bij blokker als je de tarieven van de Florentijneendkuikens bekijkt.

Reageren mag!

