Dat is vaak wel soms behoorlijk frequent. Eigenlijk!

Tijdens een training die ik pasgeleden volgde, ging het over aannames en onduidelijkheden. Ik zal daar verder niet over uitweiden, maar u gaat daar als treinreiziger in principe wel wat van merken. Denk ik. Ter illustratie van verwarring – want die ligt overal op de loer, dat moge duidelijk zijn – vroeg de meester ons een waarde toe te kennen aan een aantal termen die een regelmaat of terugkeer aanduiden. Als je er vanuit gaat dat altijd staat voor 100% en nooit voor 0%, hoeveel procent is voor jou dan soms? En hoe vaak is vaak?

Je begrijpt al lang dat daar opmerkelijke antwoorden uitkwamen, anders stelt zo’n man die vraag niet. Ik kan de uitkomst van onze groep, acht man sterk, wel verklappen, maar misschien kunnen we via onderstaand formulier eens kijken hoe jullie daarover denken. Ja, jij ook daar achter in de klas. Vul dus per vakje een getal in tussen de 0 en de 100. Denk daar vooral niet te lang over na, maar vul meteen het percentage in dat in je opkomt.

Als er een paar antwoorden binnen zijn, dan vertel ik wat de uitkomsten zijn. Reageert niemand (wat ik me niet kan voorstellen), dan laat ik die van onze groep zien.

3 reacties op “Dat is vaak wel soms behoorlijk frequent. Eigenlijk!

Reageren mag!

