Genieten van de rust in Residence Belvedere in Noordwijk aan Zee

belvedere_hotel

In de NRC van afgelopen zaterdag las ik een interview met Sergio Orlandini, de gewezen president-directeur van de KLM. Die is opgegroeid in Noordwijk aan Zee, waar zijn ouders een hotel dreven, Hotel Belvedere. Volgens Orlandini is het hotel kortgeleden gesloopt. Omdat ik daar nog geen vier maanden geleden een paar nachten heb gelogeerd wilde ik er het mijne van weten.

Nu, dat hotel staat er nog, aldus de makelaar die verregaande plannen heeft om het alsnog neer te halen en er een nieuw chique appartementen- en penthousescomplex wil laten verrijzen. Met koopsommen tussen de € 998.500 voor het goedkoopste flatje en € 1.825.000 voor een penthouse. Vrij op naam, dat wel. Vanzelfsprekend is alles in de flats ruim, extra ruim, zeer ruim en adembenemend, is Noordwijk een charmante en stijlvolle badplaats en heeft Noordwijk Binnen – dat in de buurt ligt – een pittoresk oud centrum met maar liefst twee authentiek dorpspompen en prachtige lindebomen. Kom daar nog maar eens om tegenwoordig!

We zullen de verkopers van dat complex zelf eens aan het woord laten over de ligging:

Ligging

Residence Belvedère is gelegen in villawijk “De Zuidduinen”, één van de mooiste woongebieden van ons land. Aangrenzend ligt het beschermde natuurgebied Coepelduynen, waar rust en ruimte samenkomen. Dit unieke natuurgebied herbergt zeldzame bloemen en kruiden en is het broedgebied van vele vogelsoorten.

En dit is nog maar het begin. Natuurliefhebbers kunnen in Noordwijk aan Zee het hele jaar door hun hart ophalen. De kustplaats ligt in het hart van de Bollenstreek en staat bekend als “Bloemenbadplaats van Europa”. In het voorjaar is het midden tussen de bollenvelden gelegen dorp omringd door een explosie aan kleuren.

Noordwijk aan Zee bezit een uitgestrekt zandstrand van 13 kilometer lang en wordt omzoomd door een gevarieerd landschap van bos, duin en de zo geroemde bollenvelden. Voor u dus volop mogelijkheden om uit te waaien of juist te genieten van de stilte.

Over die rust en die stilte ga ik het morgen hebben.

7 reacties op “Genieten van de rust in Residence Belvedere in Noordwijk aan Zee

  1. Hier ging ik de mist in … ik las KLM directeur en mijn hersenen verwerkten automatisch “Wijk aan Zee” waarna ik me suf piekerde waar in godsnaam dat hotel stond. Heel vreemd hoe onze hersenen associaties maken. Ik zag een kereltje dat vroeger die zilveren vogels het ouderlijk hotel zag overvliegen en als een uk van 5 zichzelf inbeelde dat hij ooit piloot ging worden en bij gebrek aan pilotentalent dan maar directeur werd. Had gekunnen he …
    Het blijft natuurlijk een raadsel waarom “Wijk aan zee” noordelijker ligt dan “Noordwijk aan zee”.

    • Dat is helemaal niet gek gedacht hoor Tjerri!

      Ik heb er nooit zo bij stilgestaan dat Noordwijk zuidelijker ligt dat Wijk. Zal wel stammen van voor de laatste magnetische ompoling, waarbij het noorden ineens zuid werd. Of heeft dat er niets mee te maken?
      Wel blijf ik me erover verbazen dat Oosterbeek ten westen van Arnhem ligt en Westervoort ten oosten. Overal is wat.

  2. Wijk aan Zee, met Sonnevanck, is de enige badplaats langs de kust waar parkeren nog gratis is. Horizonvervuilende projectmakelaars hebben slechts oog voor het snelle geld. Liefst zoveel mogelijk. Op Terschelling is dat niet anders, waar naast ‘het terras met het mooiste uitzicht van Nederland’, ‘de Walvis’, ook zo iets moet komen.
    Orlandini was trouwens nog een tijdje m’n baas. Topbestuurder en toffe kerel. Kom daar nog eens om tegenwoordig.

  3. De laatste keer dat ik in Hoek van Holland was, nu ruim anderhalf jaar geleden, kon je nog gratis parkeren op de boulevard. Maar dat wel komen doordat die oude boulevard inmiddels een kilometer van de zee is komen te liggen na opspuiting van het strand 😉

    Grappig dat dat je baas is geweest.

Reageren mag!

