Wat een gein, kleine Madelein mag fijn met de trein!

Ik mag vandaag voor mijn werk met de trein helemaal naar Bad Bentheim. Dat vind ik best leuk, want het overleg met mijn Duitse collega’s is meestal aangenaam. Van enige Duitse vormelijkheid geen enkele sprake! We tutoyeren elkaar – duzen moet ik natuurlijk zeggen – en noemen elkaar bij de voornaam. We herkennen elkaars problemen en proberen er gezamenlijk uit te komen. Tijdens de reis ernaartoe kom ik weer langs plaatsen waar ik lang niet geweest ben. We krijgen zelfs een bezichtiging bij onze collega´s op het station alvorens we per Großraumtaxi naar de vergaderlocatie in Schüttorf worden vervoerd. Als het een beetje meezit is het nog redelijke weer ook om na afloop even een ommetje door de stad te maken. Wie weet eten we gezamenlijk nog wel een schnitzeltje, desnoods een bratwurst. Ik kan wel zeggen dat ik me erop verheug.

Maar of ik het net zo leuk vind als Madeline die op haar derde verjaardag voor het eerst met de trein ging, weet ik niet. Klik maar op de foto om het filmpje te bekijken. Vergeet het geluid niet.

Madelein

.

11 reacties op “Wat een gein, kleine Madelein mag fijn met de trein!

  1. Toevallig zag ik vandaag mijn ‘eigen Madelein’ op Zoetermeer Oost. Ook zij was in eerste instantie erg verheugd om haar eerste treinreis te maken. Ze stond vol verwachting bij de overweg te wachten, met een grote glimlach op haar gezichtje. Tot….het moment dat de intercity langs reed! Dat grote monster raasde met een brute snelheid voorbij en Zoetermeerse Madeleintje kreeg de schrik van haar leven, zo dichtbij stond ze. Dat had haar moeder in al haar voorbereiding niet voorzien….een krijsende Madelein die de stoptrein ingesleept moest worden…

    • Kijk aan, dus niet alleen de Italiaanse bouwer krijgt er van langs. Het gaat vermoedelijk om wat grotere aantallen dat die paar Fyra’s. Ik lees die site dat DB voor 800 miljoen euro 300 locomotieven heeft besteld bij datzelfde Bombardier. Als dat maar goed gaat 😉

  2. @Cornutus, het gaat niet goed hier in DE met grote projekten. Vliegveld Berlijn, Stuttgart 21, de Keulse Metro, het Hamburgse Theather (10* over de kop) en DB met zijn toeleveranciers. Eén voordeel heeft DB wel, ze hoeven niet te splitsen, alle zooi in één hand.

Reageren mag!

