Krijg nou de snok!

.

Vertikte ik mij toch van de week. Terwijl ik wilde schrijven “…er komt niks van terecht”, kwam er “…er komt nik svan terecht” te staan. Ik zag dat er rode golfjes onder svan stonden, maar onder nik stond niks. Dat was kennelijk een bestaand woord. En jawel hoor, nik is een oude vorm van hik. En nik werd ook wel weer snok genoemd. En snok kan weer versnelling betekenen, met de bedoeling mederenners af te schudden. Zo kom je nooit van je mederenners, ik bedoel van je hik af.

fiets

Bij Vinci, Giro d’Italia 2012.

2 reacties op “Krijg nou de snok!

Reageren mag!

