Een oproep aan mijn kinderen…

.

Lieve kinderen,

Ik schrijf dit bij mijn volle verstand. Print dit verhaaltje uit en bewaar het zorgvuldig, het kan van pas komen.
Mocht ik ooit beginnen met het uitblazen van eieren, wees dan alert. Er is nog niets om je zorgen over te maken. Maar als Bep mij gaat helpen en wij bovendien samen kraaltjes op die eieren gaan plakken neem dan contact op met de huisarts. Hangen wij die versierde eieren in een boom, dan mag je me gerust naar Delta brengen.

Jullie liefhebbende vader.

Uit de krant van afgelopen vrijdag:

Twee weken zijn er nodig om de appelboom op te tuigen. De Duitse gepensioneerde Volker Kraft (77) hangt zijn boom in de tuin elk jaar weer vol met paaseieren. Hij begon in 1965 met 18 plastic eieren, inmiddels zijn het er ongeveer 10.000. Kraft gebruikt nu echte eieren, die hij samen met zijn vrouw Christa uitblaast en vervolgens, stuk voor stuk, zorgvuldig versiert met kraaltjes en schelpjes. Elk jaar komen er weer een paar extra bij omdat de boom groeit. De boom trekt jaarlijks duizenden bezoekers, die zelf soms ook eieren doneren. Zodra de boom bladeren begint te dragen, worden de eieren er weer afgehaald.

saalfeld

Maar het ziet er stiekem wel geinig uit.

Bezoek de site van Herr Kraft.

.

7 reacties op “Een oproep aan mijn kinderen…

  1. Ach Pap, na je overweging om een oliebollenmachine (fabrieksformaat) te kopen, een poging om in een klimtoestel te gaan hangen (picture please?!) en het plan een stiltegrot te bouwen in de tuin etc. maken wij ons niet zo snel zorgen 🙂 Maar voor de zekerheid hebben we een printje gemaakt van deze blog…

Reageren mag!

