Hoe Jet er met het idee van Cor vandoor ging

Al jaren loop ik met een geweldig idee rond, maar was ik te beschaamd om het wereldkundig te maken. Stel je nou toch eens voor dat Cornutus, sukkel in zijn vrije tijd, een beroep deed op alle vrouwen om te gaan werken en te stoppen met het teren op die zak van een man van hun.

In de ruim dertig jaar dat ik nu met B. getrouwd ben had ik – mits B. een beetje voor zichzelf had gezorgd – mijzelf niet alleen een fijne Porsche kunnen aanschaffen, maar ook een dure spiegelreflexcamera waar ik al vanaf mijn jongste jeugd droom, alsmede een heel arsenaal aan piekfijne lenzen. Meerdere keren per jaar had ik in mijn eentje verre reizen kunnen maken, mijzelf in Itoljaanse maatpakken kunnen laten hijsen en elke dag uitvoerig uit eten gekund.

De pleuris zou toch uitbreken als ik met zo’n idee op de proppen kwam? Mijn huis zou belegerd worden en mijn kinderen zouden slechts onder politiebewaking en dan nog zwaargesluierd naar school kunnen gaan. Niet in de laatste plaats zou mij de huid volgescholden door mijn eigen B.! Cor zelf zou al lang ondergedoken zijn in het land van zijn voorvaderen. En dat alleen omdat ik zou vinden dat ik al mijn zuurverdiende geld slechts aan  mijzelf zou mogen besteden.

bussMaar nee, als een ministeres dat zegt, dan krijgt ze ineens de handen op elkaar en is iedereen het roerend met haar eens. Alle vrouwen achter de kassa bij de Lidl, alwaar ze zich lekker en vooral zónder schuldgevoel kunnen ontplooien. Ongegeneerd álle kinderen naar de opvang. Ieder huishouden twee auto’s. Takkewijf, die Bussemaker, om mijn idee te kapen.

4 reacties op “Hoe Jet er met het idee van Cor vandoor ging

  1. Heeft ze van Duitsland afgekeken. Het grut overdag in een kinderdagverblijf of op school met warme maaltijd en daarna zijn oma en opa aan de beurt.
    Von der Leyen heet deze Ministerin. Mama’s een Mini-job (€450) of studeren..
    En die Porsche???? In Duitsland pas 47.5% belasting vanaf €250.000. Per persoon, wel te verstaan.
    In Nederland kunnen ze niet eens aan een mini-Spaßauto, binnenkort ‘Made in Born’, beginnen. Een BMW Mini Cooper met ook nog eens 20% BPM.
    Hoog tijd voor een nieuwe politieke partij: AVN, alternatief voor Nederland.

  2. Jet wil alle mensen laten scheiden.
    Als al die vrouwen die altijd thuis waren (als de man thuiskwam) onafhankelijk worden willen ze (we) scheiden, want wij vrouwen zijn niet zo gek dat we ons, bij de aldi ontplooiend en zuur verdiende geld delen met een man!
    Waar heb je na een dag werken eigenlijk nog een man voor nodig? Om voor te zorgen?
    Bah, ik ben het met Jet eens, zorg dat je onafhankelijk van hem wordt, en ga weg, dat laatste zei ze nog niet maar ze bedoelt het vast en zeker. Ik zie tenminste geen enkel nut van een huwelijk als je niet meer afhankelijk van de man zijn zuurverdiende geld bent.

    • En dat schuldgevoel dan? Je mag er toch wel voor kiezen om niet te werken en bijvoorbeeld voor de opvoeding te kiezen? Mits je daar plezier aan beleeft. Of is het zoals de feministes vroeger zeiden dat vrouwen die ervoor kozen thuis te zitten slechts dáchten dat ze gelukkig waren? Alsof je gelukkig wordt van werken.
      Maar daar heeft Jet het niet over

Reageren mag!

