Dacht het even niet, Annie!

.

In de jaren vijftig was alles nog ordentelijk. De man was de baas, als vrouw hoefde je je geen seconde schuldig te voelen als je tegen het einde van de maand je hand ophield om het huishoudgeld in ontvangst te nemen. Het Eurovisiesongfestival was een beschaafde aangelegenheid, waarbij je heus geen plagiaat hoefde te plegen om te kunnen winnen. Stille tochten bestonden nog niet, de toekomst lag maagdelijk voor ons. Alles lekker onbekommerd.

In die tijd zong Annie de Reuver het tedere lied Kijk eens in de poppetjes van mijn ogen. Dat liedje kende dit refrein:

Kijk eens in de poppetjes van mijn ogen
Kijk eens naar het kuiltje in mijn kin
Zeg doe toch niet zo flauw
En lach nu maar eens gauw
Heus je kijkt zo nijdig als een spin
Kijk eens in de poppetjes van mijn ogen
Kijk eens naar het kuiltje in mijn kin
Ja zie je wel, zo gaat het al wat beter
Kom slik je boze bui nu even in

Zie je wel, alles komt goed. Was in die tijd de macrofotografie haar kinderschoenen reeds ontgroeid, dan had Annie nooit zo veel succes kunnen hebben met dat liedje.

oog

De Armeense fotograaf Suren Manvelyan heeft iets met ogen.

.

5 reacties op “Dacht het even niet, Annie!

  1. Ouwe taaie … Ondertussen is ze al 95 niet ?
    Los daarvan, ik vind dit soort macrofotografie maar “ieuw !”. Niets moois aan.
    Maar ja, kleuren en smaken.

Reageren mag!

