Van de koning die duimde

.

Ook ik heb onze nieuwe vorst – samen met zestien miljoen andere Nederlanders – beloofd hem te beschermen. En dat schept verplichtingen.

Majesteit, U zult het niet gemerkt hebben (sterker nog, U zult niet eens in de gaten gehad hebben dat U door De Meern bent gereden), maar ik heb een oogje in het zeil gehouden. Voor Uw veiligheid! Zeker, de hermandad was in groten getale aanwezig, getuige onderstaande foto, maar zij hadden mooi niet dat buitenlandse sujet, verkleed als fietstoeriste, in de smiezen.

Koning0

In mijn beste Duits, deze terroriste en haar vriendin deden zich namelijk voor als Duitse, hield ik haar aan de praat, waardoor zij U geen kwaad kon berokkenen. Even later kwam U met Uw gevolg langs. Met mijn ene oog gericht op de potentiële terroriste wist ik toch nog een plaatje van Uw Koninklijke bus te schieten.

Koning 1

Terwijl U passeerde hoopte ik al dat U zich op Uw gemak zou voelen, U beschermd wetende door Uw onderdanen. Toen ik even later thuis mijn foto’s had ontwikkeld en afgedrukt en ik vanzelfsprekend Uw majesteitelijke gezicht bestudeerde, sprong mijn hart op van geluk. Ik zag duidelijk dat U zich in Uw wiegende bus voelde als in mijn beschermende armen: U zat op Uw royale duim te sabbelen!

koning duim

Dank U voor Uw bezoek aan onze provincie.

Ik heb mijn werk gedaan.

.

3 reacties op “Van de koning die duimde

  1. De “hermandad” ?
    Hadden die van Oranje geen open dubbeldekker ? Of trekt dat teveel joyriders aan ? Toch wel dapper van jou om je op te werpen als bodyguard.

Reageren mag!

