Slow dancing, me reet

.

Toen ik op de middelbare school zat, zo in de jaren zeventig, werd er geregeld een schoolfeest georganiseerd. Er werd muziek gedraaid om op te dansen en muziek om op slijpen. Of schuifelen, zoals dat in andere regio’s werd genoemd. Maggie May van Rod Stewart was een geheide slijpplaat, met die hese stem van ‘m. Alle gelegenheid om stapje voor stapje om elkaar heen te draaien. Child in time van Deep Purple was dan weer een fijne instinker, want die begon wel lekker rustig, maar na zo’n tweeënhalve minuut barstte de hel los.

Slijpen is dus vooral héél langzaam dansen en ik dacht dat het absoluut de sloomste manier van dansen moest zijn. Tot ik een stukje las in de NRC Next. Het ging over de geweldige toename in diefstal van mobiele telefoons (alsof er andere bestaan!). Met name tijdens muziekfestival slaan de onverlaten hun slag. Maar ook in dancings, zoals onderstaand stukje beschrijft.

danspasjes

Allemaal leuk en aardig, maar dat is nog eens een schuifelpartij geweest. Twee danspasjes in tien minuten! Die zijn slaap gevallen Geen wonder dat de telefoon gesnaaid is.

7 reacties op “Slow dancing, me reet

  1. Zulke gedetailleerde kennis over de toedracht doet vermoeden dat de verslaggever in kwestie meer over dit zaakje weet dan hij doet voorkomen.

  2. Verbijsterend inderdaad.
    Ik raad dan ook iedereen aan die rustig in slaap wil sukkelen op zo’n dansfeest een stevig gat te boren in de smartphone en dan met een goed hangslot (te krijgen bij de goed gesorteeerde fietsenmaker) dat apparaat ergens aan een tralie of zo te bevestigen! Mijn telefoon is nog nooit gestolen.

Reageren mag!

