Onrustig geslapen

.

Zomer is leuk, maar ik ben blij dat de hitte nu zachtjesaan het land weer verlaat. In een paar dagen tijd liep de temperatuur in onze slaapkamer ’s nachts op van 23 graden tot zo’n 29 graden eind vorige week. Je gaat er zo raar van dromen, ik althans, om vervolgens badend in het zweet wakker te worden. Dat zou op zich niet zo erg zijn, ware het niet dat steeds dezelfde droom terugkeert.

Ik bevind me in een ruimte, zonder ramen, zonder deuren. Er is geen licht. Met mijn handen tast ik de wanden van de ruimte af. Aanvankelijk bleef het daarbij, een rondtasten in een donkere ruimte. Na een paar nachten begreep ik die ruimte ineens, het bleek een kubus te zijn. Van aanzienlijke afmetingen, zo bleek tijdens de volgende dromen. Ik ben niet goed in schatten (en wat klopt er allemaal in je dromen?), maar ik denk dat de oppervlakte van het ding zo’n 300, 350 vierkante meter was. Nu eens wat groter, dan weer wat kleiner.

Na weer een paar nachten ontdekte ik dat die kubus bestond uit verschillende ruimten en na verloop van tijd kwamen er vanzelf, het was een droom hè, ook ramen en deuren in die kubus. Ik begreep die ruimte nu, maar ik snapte nog steeds geen lor van die droom. Bovendien begon hij me danig de keel uit te hangen, er zijn nog zoveel leuke andere dingen om van te dromen, maar nee deze blijft maar terugkomen, die rare kubusdroom. Bah.

Ik hoop dat met het dalen van de temperatuur ook die maffe droom verdwijnt, anders moet ik toch echt een keer naar de dokter.

cornutus_droomkubus2

10 reacties op “Onrustig geslapen

  1. Ja, dat is misschien inderdaad een minpuntje van de zomer: de nachten zijn wat onrustiger. In het najaar halen we dat allemaal weer in en dan volgt al gauw weer de grote winterslaap!

  2. Als je daar ook nog een eetkubus, zitkubus, hobbykubus en een kubus om je fiets en je grasmaaier in op te bergen bij moet bouwen gaat het aardig in de papieren lopen.

  3. Moet je nagaan dat er mensen zijn die altijd in een kubus leven!
    Die weten niet beter, als ze oud genoeg zijn en lekker mals worden ze geslacht voor consumptie.

    Ik heb zelf een ventilator achter mijn bed op de laagste stand, naar mijn bed gericht want ik slaap op zolder, daar kan het ook 29 graden worden.
    Maar ik heb geen gekke dromen gehad dat ik wegwoei, zelfs toen de valwind in Friesland ernstige schade aanrichtte bleef ik rustig doorslapen.

  4. Wacht maar! Het schijnt dat de boten aan het Zandpad worden vervangen door een fallusvormige roze pilaar met op twee etages een darkroom. De billboards hangen straks ook de route Utrecht – Vleuten.

    Slaap lekker!

Reageren mag!

