Non sono pazzo, sono il Papa! *

.

De wereld is vergeven van de mafkezen. De een is panisch voor islamieten, een ander stoort zich aan de chaos in de wereld en de derde wilde vroeger graag een meisje zijn. Dat geeft vaak helemaal niks, zolang het maar in hun hoofd blijft en ze er niemand mee lastig vallen. Maar hoe langer het duurt, hoe meer de ideeën gaan gisten in hun hoofd en hoe sterker het gevoel dat ze er iets mee moeten. Op enig moment vinden ze het dan tijd om de wereld kennis te laten nemen van hun sublieme inzichten. Vroeger of later gaan ze gekke dingen doen. Ze schieten een stel jongeren op een eiland neer, ze schrijven boeken en betogen, of – als je maar lang genoeg in een jurk loopt – ze worden paus.

paus1

Maar daarmee is de kous nog niet af. Sterker nog, dat is pas het begin. Want zelfs na zo´n besluit hebben ze nog niet door dat ze dingen doen die de meeste mensen een beetje vreemd vinden. Jaren nog vallen ze er hun omgeving mee lastig. Dan helpt maar één ding: interventie van bovenaf. En dan bedoel ik VAN BOVENAF!

Benedictus XVI is teruggetreden als paus op verzoek van God. Dat heeft de Duitser verklaard in een interview met het katholieke persbureau Zenit. Volgens hem ging het om een “mystieke ervaring” waarin God hem zei dat hij moest terugtreden.

Je weet, ik ben niet zo van het geloof, maar die God van de katholieken heeft het goed begrepen.

paus2

*Vrij vertaald: Ik ben niet gek, ik ben de paus.

8 reacties op “Non sono pazzo, sono il Papa! *

  1. Je hoeft echt niet lang in een jurk te lopen om Paus te worden hoor. Ik geloof steevast in mijn kansen om de huidige Paus op te volgen. Hoezo hoor ik je denken. Welaan, het is de logica zelve. Wie volgt er de Paus op ? De beste onder de kardinalen. Wie wordt er kardinaal ? De beste onder de bisschoppen. Wie wordt er bisschop ? De beste onder de hulpbisschoppen. En wie wordt er hulpbisschop ? De beste onder de dekens. Kijk, dàt bedoel ik nou …. Paus Tjerri I staat er aan te komen. Et benedictio Dei omnipotentis: Patris et Filii et Spiritus Sancti descendat super vos et maneat semper.

    • Wie weet? Ik ga ervan uit dat hij ook mojn blog leest dus hij weet wat hem te doen staat: op de knieën, handen vouwen, ogen stijf dicht en bidden maar. Plus die jurk, maar dat spreekt voor zich.

Reageren mag!

