O, is een gewoon huis weer niet goed genoeg?

Over het algemeen doen asiels goed werk. Verwaarloosde beesten of dieren waar de baas niet meer voor wil of kan zorgen vangen ze op. Ze verzorgen ze en ze proberen een nieuw onderkomen voor de beesten te vinden. Soms echter slaan ze daarin door en soms lijkt het erop dat ze niet al te veel moeite willen doen om gegadigden te bereiken.

HARMELEN – Kat Mogli ziet er niet uit als een moeilijk geval maar ze ís het wel. De viervoeter kan namelijk niet goed omgaan met haar soortgenoten en dus zitten ze bij Dierenasiel Reijerscop in Harmelen met de handen in het haar.

In de opvanglocatie voor huisdieren worden katten namelijk in groepen opgevangen maar dat kan niet met Mogli.

De medewerkers van het asiel zijn daarom met enige haast op zoek naar een ‘paleisje’ voor deze poes. Mensen die interesse hebben, kunnen contact opnemen met het asiel via hun website.

Bron: RTV Utrecht

Als ze daar echt zo begaan zijn met die kat, waarom nemen ze zelf dan niet even de moeite om die twee of drie mensen in Nederland die in een paleis wonen te bellen? Nee hoor, lekker klagen via de regionale omroep en hopen dat een of andere blogger er aandacht aan besteedt.

kat4

21 reacties op “O, is een gewoon huis weer niet goed genoeg?

    • Dan moeten we op zoek naar een ander onderkomen. Volgens mij zit er in Duitsland nog wat verlopen adel. Die hebben vast wel een leegstaand kasteeltje. Daar zal die poes toch geen bezwaar tegen hebben?

      • Het hoeft geen Chinees recept te zijn. Naar wat ik hoorde van mijn ouders en grootouders werden er tijdens de oorlog katten verkocht voor konijn. Naar het schijnt zou de smaak haast identiek zijn. Dus kat met pruimen ipv konijn met pruimen is een even goed recept. (Ik dacht trouwens dat Chinezen honden aten ipv katten, maar dit geheel terzijde).

        • We gaan toch niet katten?
          Ik ging van de week uit eten met mijn collega’s en daar stond catfish op de kaart. Was trouwens niet bij een Chinees. Heb voor de spareribs gekozen. Kunnen ze niet mee sjoemelen

          • Catfish is a 2010 American documentary film directed by Henry Joost and Ariel Schulman, involving a young man, Nev, being filmed by his brother and friend, co-directors Ariel and Henry, as he builds a romantic relationship with a young woman on the social networking website Facebook. The film was a critical and commercial success, even inspiring an MTV reality TV series, Catfish: The TV Show. 😛

  1. Niet zo katten, Cornutus. Katten zijn katten, en die egoisten hebben ruimte nodig. De een iets meer dan de ander. Waarmee laat zich dat associeren? Een hint: het enige gemiauw dat ik gehoorzaam is de stem uit de TomTom.

    • Daar heb ik weer wat moeite mee. Wij gingen een paar jaar geleden naar Parijs en ik had speciaal daarvoor een TomTom aangeschaft. (Voor je het weet zit je immers in Rome). Ergens in België zei het apparatenmevrouwtje dat we naar rechts moesten. Maar ik wist natuurlijk beter. Enfin, om een lang verhaal kort te maken: sinds die tijd heb ik een mannenstem ingesteld.

  2. Het lijkt mij voor de hand liggen om het beestje aan Beatrix te geven.
    Nu ze gepensioneerd is kan ze breiend haar dagen vullen met een tevreden spinnende poes op schoot.

  3. Allereerst heb je een prachtige foto van Mogli gemaakt zo achter de tralies.

    Hoe zouden ze dat eigenlijk doen met kinderen in een tehuis die niet met andere kinderen om kunnen gaan?

    Ik denk dat Mogli echt een kat voor mij is, als ze tenminste bedoelen dat ie eigenzinnig is, zijn territorium verdedigt (niet besproeit!) en andere katten niet in zijn buurt dult. Als ie zelf bang is dan heb ik er niets aan.

    Ik bied: een groot terras voor en achter het huis waar aan een kant veel struiken waar in het voorjaar jonge vogels te vinden zijn, een schuurdak om de boel goed te overzien, kinderspeelplaats iets verder weg (daar is de zandbak), een doos met hooi in de schuur waar hij in mag slapen, daar komen ook wel muizen en kikkers dus speelgoed genoeg, en anders leg ik er nog wel een gezellig knuffelbeestje bij.
    Omdat ik last van jeuk krijg van huisdierenharen hoeft hij dus niet opgesloten te worden in huis en verplicht bij mij op schoot voor mijn aaibehoefte. Ik laat hem helemaal vrij.
    Volgens mij heeft geen enkele kat behoefte aan een paleis!

    • Allereerste bedankt voor het compliment. Overigens is dat niet de echte Mogli, maar een zwerfkat die ik in Rome gefotografeerd heb. Mogli is mooier: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1052322

      Ik heb – gelukkig – geen ervaring met kindertehuiskinderen, maar ik stel me zo voor dat het er soms niet veel anders aan toe zal gaan.

      Volgens mij heb jij een buitenpaleisje voor een kat! Maar hoe krijgen we hem van Harmelen naar Loppersum? (Of woon je daar niet?)

      • toch vind ik jouw “zwerf” poes veel mooier.

        Ik woon gewoon in de stad Groningen, aan de rand, voor een kat die slootje kan springen is het maar 50 meter van het natuurgebied, en als ie dat niet kan, dan leer ik het hem wel: als je niet springt ga je terug naar het asiel!

        Je kunt hem toch in een tas onder een stoel zetten, in de trein naar Groningen Noord? Dan check ik hem daar wel weer uit.

Reageren mag!

