Een handige app van RTV Rijnmond, voor niet-Rotterdammers

locatieIk weet niet zoveel van Rotterdam, maar ik volg wel geregeld het nieuws uit die regio. Daarvoor gebruik ik een handig app van RTV Rijnmond. Waarom is die app dan zo handig Cor? hoor ik je vragen. Wel, bij ieder nieuwsberichtje staat niet alleen een leuke foto, maar bovendien een eenvoudige, snelle link naar Google maps (dat tekentje hiernaast), zodat je meteen weet waar het verhaal zich afspeelt. En aangezien ik van jongs af aan geïnteresseerd ben in aardrijkskunde, vind ik dat een handige toevoeging.
Ik zal je een paar voorbeelden geven.

Rotterdam The Hague Airport bij Overschie

Rijnmond Zestienhoven1_Snapseed

Rijnmond Zestienhoven2_Snapseed

De Uitweg in Hillegersberg-Zuid

Rijnmond Uitweg1_Snapseed

Rijnmond Uitweg2_Snapseed

Over een voetbalclub in Maasluis

Rijnmond Maassluis1_Snapseed

Rijnmond Maassluis2_Snapseed

Recreatiewoningen in Hoek van Holland

Rijnmond Hld1_Snapseed

Rijnmond Hld2_Snapseed

Begrijp je nu waarom ik iedere keer opnieuw geniet van deze app? Niet alleen interessant, maar ook verbazend leerzaam.

13 reacties op “Een handige app van RTV Rijnmond, voor niet-Rotterdammers

  1. Nu ja, iedereen die R’dam een beetje kent weet dat eer een pak volk woont in de Lloydstraat en bijgevolg dat het er hartstikke druk is. Iemand zei me, ik neem het maar aan he, dat er meer dan 50 % van de R’dammers woont rond het Schiehavendok en de Sint-Jacobshaven. Mot je ook niet verbaast kijken dat al het nieuws uit die hoek komt. Dus ja die App. Toch nog handig voor die andere nieuwtjes over de rest van R’dam. Doe ‘em toch maar niet weg. Voor je het weet wordt er een Australische motorrijder neergestoken in de Bevervoorde. Als je dan wil meepraten op het werk of de Albert Heijn dan kan je scoren met je App.

  2. Wordt dan ook eindelijk eens aangegeven waar die wenende kikvors tussen Delft en Overschie zich precies bevindt? Als kleine jongen was ik dáágen op zoek naar de locatie van dat arme beest om hem te troosten.

    • Arme Billy. “Ga jij die kikkers nou eens zoeken, ze zitten aan de oever van de Rotte.” Waren ze op een zondagmiddag mooi weer een tijdje van jou verlost. De Rotte leg helemaal niet tussen Delft en Overschie. Degenen die jou dat hebben wijsgemaakt zullen inmiddels wel grote fans zijn van die Rijnmond-app?

Reageren mag!

