Joh Iglo, wie denk je nou in de maling te nemen?

Op zondag eten wij geregeld vis. We zoeken daar dan een lekker recept bij of we rommelen zelf wat aan. Nu eens bakken we de vis, dan weer laten we hem garen in de oven of onder de grill. Een witvis met Itoljaanse kruiden en daarover dan een dikke plak brie, langzaam laten bakken in de oven en smullen maar. Een enkele keer kopen we vis waar al van alles en nog wat op zit. Soms is dat best lekker, soms valt dat lelijk tegen. Maar je moet toch wat? Laatst hadden we deze vis, van een gerenommeerd merk.

iglo_vis

Niet verkeerd toch? Dat na bereiding de gerechten er compleet anders zien dan de verpakking belooft, dáár zijn we inmiddels wel aan gewend. Maar ik schrok toch toen ik de bevroren moten uit de verpakking haalde.

iglo_vis_bevroren

De moed zonk me in de schoenen. Ik volgde braaf de bakrichtlijnen, maar al snel werd het me duidelijk dat het nooit meer wat zou worden. Ik kreeg gelijk.

iglo_vis_bereid

Jezusmina, niet normaal meer. Die prut was bovendien onbehoorlijk sterk gekruid met rozemarijn, dat deed de zaak geen goed. We hebben het op – we zijn niet zo van het weggooien – maar niet van harte. Het leek mij wel sportief om Iglo van mijn bevindingen op de hoogte te stellen, maar als je daar iets wilt melden, dan moet je eerst al je persoonlijke gegevens invullen. Bovendien was er geen mogelijkheid om een foto mee te sturen. Vandaar.

Gelukkig hadden we voor ’s avonds tijdens zomergasten nog een zak bugles en twee tubes Deense kaas in de voorraadkast liggen.

15 reacties op “Joh Iglo, wie denk je nou in de maling te nemen?

  1. Hmm, herken ik iets? Dit spul is primair bedoeld voor de verkoop, niet voor consumptie. Qoud ed demonstrandum de verleidelijke verpakking.
    In Duitsland werd recentelijk het visgehalte teruggeschroefd. Daarmee haalde Captain Iglo zowaar prime time televisie!

  2. Misschien een productiefout bij Ola ijs ? Of een verkeerde verpakking gebruikt. Volgens mij had je dit niet moeten bakken maar gewoon een stokje onderaan erin en zuigen maar. Dit lijkt sterk op de nieuwe Magnum met Rozemarijn en Citroen smaak.

  3. Dat zouden meer mensen moeten doen, hun bevindingen hier plaatsen.
    Want als iglo zo klantonvriendelijk is zit er niets anders op, net wat je zegt.
    Je bereikt er een groter publiek mee, maar krijgt helaas geen bosje rozemarijn als troost.

Reageren mag!

