Vis begint aan de kop te stinken

.

Naïef. Zo zou ik mezelf wel durven omschrijven. Dat gevoel heb ik tenminste. Maar voor ik mezelf nou voor rotte vis uitmaak, zal ik eens opzoeken wat Van Dale onder naïef verstaat.

1· natuurlijk, ongekunsteld, eenvoudig

Daar kan ik me wel in vinden. Ho, er staat nog meer.

2· getuigende van beperkt begrip
synoniem: onnozel

Hm, dat is al wat minder. Maar nu ik erover nadenk, klopt dat toch ook wel. Die onnozelheid heeft me geregeld in situaties gebracht waarvan ik achteraf dacht, had nou gewoon je mond gehouden. Daarmee maak ik het mezelf en anderen onnodig lastig. Aan de andere kant maakt het me ook weer een beetje sympathiek. Toch?

Die naïviteit helpt mij ook onderwerpen voor mijn blog te vinden. Vaak doe ik net alsof – dat had je al lang in de gaten – maar soms ook denk ik oprecht dat iets is wat het lijkt. Als het dan later anders blijkt te zijn, heb ik weer een mooi stukje te schrijven. Iedereen blij. Maar dat ik naïef ben wil niet zeggen dat ik volslagen debiel ben of onder een steen leef. Laten we het wel leuk houden ja? Met name bij reclame-uitingen ben ik extra op mijn hoede. Niets is wat het lijkt.

Ook dit jaar wordt de wedstrijd Visspecialist van het Jaar gehouden. Die strijd wordt georganiseerd door de VNV.

De Vereniging van Nederlandse Visspecialisten (VNV)  is de enige landelijke brancheorganisatie voor visspecialisten. De VNV houdt zich bezig met de promotie van vis door:
– direct invloed uit te oefenen op het beleid van het Nederlands Visbureau.
– een gratis promotiepakket voor haar leden (sinds 2013).
– ontwikkelen van acties, die tegen een geringe vergoeding door leden kunnen worden ingezet.
– voorlichting geven aan de leden over marktontwikkelingen, zowel in eigen publicaties, zoals VNV Actueel, als in het vakblad Vismagazine.

Dat Nederlands Visbureau is ooit opgericht door vertegenwoordigers uit de vissector omdat de individuele vispromotie tekort schoot. En dat visbureau is…

…vanaf 1 januari 2011 verder gegaan onder de vlag van het Productschap Vis. We leggen, sterker dan voorheen, het accent op sectorpromotie en public affairs. Wij hopen daarmee nog vele jaren de afzet van vis, schaal – en schelpdieren te bevorderen en belangen van de vissector te dienen.

De ambities en resultaten van het Productschap Vis ten slotte zijn:

Met het productschap kunnen de belangen van de vissector en het algemeen belang beter worden behartigd. Dat gebeurt niet alleen door het opstellen van regelgeving voor een goede gang van zaken in de vissector en door het toezicht houden op het nakomen van deze afspraken. Het verzamelen, bundelen en verspreiden van informatie is de olie van de machine.

Dit wist ik allemaal nog niet toen ik twee weken geleden in de winkel van Volendammer visspecialist Tom Tuijp in Vleuterweide de aankondiging zag dat hij meedoet met de wedstrijd Visspecialist van het Jaar 2013. Toen dacht ik nog dat het zou gaan om de kwaliteit van de vis.

Morgen verder…

vis

Advertenties

4 reacties op “Vis begint aan de kop te stinken

Reageren mag!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s