De kleiberg op!

.

Even een situatieschets.

  • Jongen rijdt op brommer
  • Jongen op brommer rijdt langs uitrit
  • Uit uitrit komt een auto die het fietspad oversteekt
  • Jongen rijdt tegen auto en komt ten val
  • Leren jas van jongen is kapot.
  • Jongen begint te schelden.

Wat is het antwoord van de automobilist?

  • A. Jongen, jongen, wat ben ík geschrokken!
  • B. Jongen, wat reed jij hard!
  • C. Och, och, hoe gaat het met je?
  • D. Wat ben ik een sukkel! Leef je nog?
  • E. Ik schrik me een hoedje, maar jij waarschijnlijk nog meer!
    @#$%&^%$ %(*&%$#@_($
    Ja, ik begrijp dat je geschrokken bent zeg, was ook niet slim van mij.
    ‘()(_&%$&( #$”!%
    Ik zie en hoor dat je niet erg gewond bent, maar er zit een lelijke scheur in je jas. Is die van leer? En je spatbord is ook naar de knoppen! Laten we een schadeformulier invullen. Mijn volgende afspraak wacht wel even.
  • F. Ach jochie, ik hoop niet dat de Heere op dit moment doet, waar je om bidt

Ik ga je niet helpen, maar hier kun je het min of meer volledige antwoord van emeritus-predikant ds. Kleiberg lezen.

dominee

2 reacties op “De kleiberg op!

  1. Predikanten die zich bemoeien met een samenloop van omstandigheden, maken de zaak alleen maar ingewikkelder. Ik wil ‘hier’ niet eens aanklikken, zelfs als-ie er zelf direct of indirect bij betrokken was. En al helemaal niet bij de ochtendkoffie.

Reageren mag!

