Een plaatje zegt meer dan duizend woorden

.
Althans, dat wordt beweerd. Soms heb ik echter liever tienduizend woorden dan één plaatje. Er is weinig lekkerder dan je verliezen in een boek dat vanaf de eerste zin weet te boeien. En het is toch leuk als je er na honderd bladzijden achter komt dat de hoofdrolspeler (of hoe zo’n protagonist ook heet) verdikkeme een bríl blijkt te dragen. Dat had ik op bladzijde drie kennelijk niet meegekregen.Dan moet je maar opletten.

Hoewel, het had mij wel geholpen als er destijds in het Engelse boek van Alister McLean dat ik voor mijn lijst wilde lezen zo nu en dan een plaatje had gestaan. Ik begreep werkelijk geen lor van heel dat boek en tot mijn ontsteltenis bleek halverwege de hoofdpersoon zich ineens op de bodem van de zee bij de voet van een boorplatform te bevinden! Ik had werkelijk geen idee.

Maar echt leuk wordt het pas als het plaatje de tekst helemaal niet verduidelijkt, zoals bij deze afbakbaguettes.

baguette (3)

baguette (2)

Witte baguettes om af te bakken van de Plus.

baguette (1)

4 reacties op “Een plaatje zegt meer dan duizend woorden

  1. De psychologie van brood, Cornutus. Brood wordt gebruikt als metafoor voor van alles dat wordt geconsumeerd. Dat zit diep ingebakken. Jouw blogje bewijst dit weer eens. Veel leesplezier, en laat je door de verpakking niet misleiden. Lees dat ene wonderbaarlijke hoofdstukje in de bijbel er maar op na.

    • Warempel. Die had ik niet eens gezien. Ik was totaal van de kook door die elkaar tegensprkende instructies.
      Als ik het zo eens lees, kan ieder er zijn eigen draai aan geven. Mooi is dat! Maar om je vraag te beantwoorden: wit.

Reageren mag!

