Van je collega’s moet je het hebben!

.

Een van de voordelen van werken bij een grote firma, is dat zo’n bedrijf aanzienlijke kortingen kan bedingen bij verzekeraars. Dat scheelt je – mij in dit geval – soms tientallen procenten in de premie. Mij hoor je er verder niet over. Totdat er deze week een brief van mijn autoverzekering in de bus zat.

Geachte heer Nutus,

U heeft uw auto bij ons verzekerd. Als medewerker van … krijgt u een aantrekkelijke collectiviteitskorting op uw Autoverzekering.

Ha, dacht ik. Ze gaan even bevestigen dat wij zo’n goede band hebben en mij vast en zeker vragen om nog meer onvervangbare zaken bij hen te verzekeren. Kom maar op! Maar nee hoor. Ze leggen in de brief uit dat ontvangen premie in verhouding moet zijn met de uitbetaalde schadebedragen aan het collectief. (Ik schreef bijna ‘…in balans moet zijn’, maar dat is natuurlijk niet zo, dat begrijp ik best wel.) En nu komt het:

Over de afgelopen jaren zijn valt deze rekensom helaas ongunstig uit voor het collectief. Zowel het aantal schademeldingen als het totale schadebedrag is toegenomen.
Wij verlagen daarom de collectiviteitskorting met 5%.

Wacht eens even! De afgelopen jaren heb ik nog geen schrammetje aan mijn auto’s gehad en al helemaal geen schrammen aan andere auto’s toegebracht. Dat kan maar één ding betekenen: mijn collega’s zijn allemaal brokkenpiloten! Lekker een beetje nonchalant over de wegen raggen, een botsinkje hier veroorzaken, een ingeslagen ruitje daar oplopen. Fijn! Nou, ze halen hun koffie voortaan maar lekker zélf!

verzekering

3 reacties op “Van je collega’s moet je het hebben!

  1. ’t Is me wat. Eerst je fiets gejat, nu dit weer! En dan ook nog fors hogere assurantie belasting. Schandalig! Dat noemen ze een participatiemaatschappij. Ondertussen jatten als raven. Dit niet meer pikken is geen alternatief, dus aan de slag met pikken.

Reageren mag!

