En hierdoor kunt u het in een tweede apparaat gebruiken.

In een magazine van onze supermarkt zag ik een reclame voor Duracell Duralock Ultra Power batterijen.

1 batterij = 2 levens

Met Powercheck
ziet u hoeveel power er nog in uw batterij overblijft, en hierdoor kunt u het in een tweede apparaat gebruiken.

Ik moet bekennen dat ik er geen lor van begrijp. Hoeveel power blijft er wanneer over? Waarop slaat ‘het’ terug? Hoezo in een tweede apparaat, waarom dan niet gewoon in het eerste apparaat? Daaronder stond weer

*Alvorens het gebruik van de batterij

Wat alvorens het gebruik dan? Ik vond het niet bepaald een heldere boodschap.

duracell1

duracel (1)

Je kent me, ik klom in de pen en vroeg de fabrikant van de batterijen, PROCTER & GAMBLE NEDERLAND BV, wat er met die advertentie precies wordt bedoeld.

13 reacties op “En hierdoor kunt u het in een tweede apparaat gebruiken.

  1. Ik ben ook benieuwd naar de oorzaak van die twee levens. Ik heb hier twee konijnen zitten. Als ik dan goed kan tellen houd ik er drie over als er eentje sterft. Was eindelijk die kat voor de negende keer het hoekje om en nu dit. Hopelijk passen die batterijen in mijn pacemaker zodat ik dit ook overleef …

  2. Probleem zit er meer in dat er diverse stroomverbruikers bestaan met verschillende eigenschappen. Zo heb ik een fototoestel die duracell-batterijen zo onder de spanningsgrens trekt. 100 foto’s en m’n camera stopt ermee. Maar dan zijn die batterijen nog volgenoeg om een paar jaar in een elektrische klok te dienen die die batterijen veel minder belast.

    Maar nog veel beter is het om oplaadbare NiMH-batterijen van 2500 mAh of meer te gebruiken. Die hebben een lagere interne weerstand en gaan in mijn camera 2x zo lang mee en kan ik gewoon een keer of 1000 hergebruiken. Die oplaadbare koop ik bij het kruidvat, Lidl of Aldi voor 1 euro per stuk, de oplader kostte me 8 euro en bij elkaar is dat stukken goedkoper dan de duralcells die ruim 1,5 euro per stuk kosten. Komt goed uit, want ik boycot graag bedrijven die de beeldbuis met infantiele reclames vervuilen.

    • Mag ik je een tip geven. Vergeet die NiMH 2500 mAh batterijen en koop er van +/- 2000 mAh. De chemie (jawel !) van de batterij maakt dat 2000 mAh een véél hogere levensduur (= aantal maal opnieuw opladen) dan die van > 2000 mAh. Na een paar oplaadbeurten zakken die > 2000 mAh door het ijs en halen amper 1500 mAh. Komt er bij dat ze 2 maal zo duur zijn als die van +/- 2000 mAh. Een goede deal zijn de batterijen van Eneloop 1900 mAh. Is eigenlijk Sanyo maar alla. Zorg tevens voor een goeie lader. Snelladers zijn uit den boze en nefast voor de levensduur van je oplaadbare batterijen. Een Maha Powerex C9000 is wat dat betreft top.

      Een ervaringsdeskundige.

      • @Tjerri: Ik heb hele andere ervaringen en ben pas begonnen aan de NiMH’s toen die boven de 2200 mAh kwamen. Dwz destijds begreep ik dat dat een heel ander type was die niet leegloopt uit zichzelf en die je niet overladen kan en waar je een minder slimme lader voor kan gebruiken. Ik heb inmiddels een set van een jaar of 5 van 2700 (kwamen met de lader voor 12,95 bij het Kruidvat). Die laadt ik ongeveer maandelijks op en gebruik ik voor mijn fototoestel omdat die zoveel batterijen vrat. Van meet af aan ging dat prima en na 5 jaar doe ik er nu net zoveel foto’s mee als in het begin. Ze lopen ook echt niet leeg. Het exacte aantal mAh’s kan ik niet meten, maar ze doen het hoe dan ook 2x zo lang als de duurste duracell-weggooibare en die zijn circa 3300 mAh. Een jaar later heb ik een set bij de Lidl gehaald van 2500 en die doen het met dezelfde lader uitstekend in mijn fietsverlichting (koplamp met 4 powerleds). En ook daar nog geen spoor van veroudering te bekennen. Die fietsverlichting gebruik ik vooral in de winter en tot mijn verbazing hebben deze oplaadbare vrijwel geen last van de kou.

Reageren mag!

