Allemaal beestjes

Van de week moest in het centrum van Utrecht zijn voor een bijeenkomst van mijn werk. Omdat ik nog tijd over had zigzagde ik langs de grachten en door kleine steegjes in de buurt van de Dom. Ergens sloeg een een padje in, de Abraham Dolesteeg, en belandde op een kleine binnentuin achter de Oude Gracht. Terwijl ik wat rondliep in die kletsnatte herfsttuin, zag ik plotseling op een meter of wat bij me vandaan een klein bruinachtig diertje rennen. Een marter of een bunzing. Zeker geen eekhoorn. Voorzichtig sloop ik naar de plaats waar ik hem had zien verdwijnen, maar natuurlijk zag ik hem niet meer.

Ik wandelde verder door de tuin die bezaaid was met gele en bruine bladeren en maakte deze foto.

beestje1

Toen ik op het schermpje keek of de foto goed belicht was, dacht ik vanuit mijn ooghoek iets te zien bewegen. Roerloos bleef ik een tijdje staan, maar er gebeurd niets. Voetje voor voetje sloop in naderbij en bracht onderwijl mijn camera op ooghoogte. Ik had mij niet vergist, er zat daar wel degelijk een beestje. En het was nog zo goed om even te blijven zitten, zodat ik er een foto van kon nemen. Leuk he?

beestje

7 reacties op “Allemaal beestjes

Reageren mag!

