Les 1: Nooit iets uit je auto halen als je je niet geschoren hebt!

Hier bij ons in Vleuten-De Meern hebben we zoetjesaan wel het dieptepunt bereikt in het verlinken van je mede-buurtbewoners.

rode_muts1

Een heterdaadje, natuurlijk weer een buitenlander. Laat dat onverzorgd maar achterwege, dat snappen we zo ook nog wel. Goed hoor, dat oplettende burgers naar buiten kijken als ze glasgerinkel en stokslagen horen en dan de politie bellen. Ook goed dat de politie op haar beurt de hele goegemeente wakker schudt. Met z’n allen eropaf, kijken wie er het eerste is, we tremmen hem in elkaar!

Oeps!

rode_muts2

Toch goed gemeld. Je zou er om moeten lachen als het niet zo schrijnend was en als het niet de eerste keer was dat we “met z’n allen” de plank misslaan. Trouwens, de politie hier weet meer van mij dan ik denk. En ook meer dan ik zelf weet. Ik heb een tante in Marokko, ja, maar een nicht in Limburg?

rode_muts3

14 reacties op “Les 1: Nooit iets uit je auto halen als je je niet geschoren hebt!

  1. Dat zelfs de politie valt voor onverzorgd (dat ben ik ook, althans ik scheer me niet en draag sjofele kleren tot de draad versleten is).
    Rode muts (Sinterklaas?)
    Licht getint (Zonnebankbruin is uit de mode)
    Donker uiterlijk (zwarte Piet?)
    Blanke man (die zal wel van de plantsoenendienst zijn- als hij zich in de bosjes ophoud).

    De echte boeven zien er juist heel verzorgd uit en gedragen zich voorbeeldig, en spreken je met U aan (omgekeerd dien je hen ook met U aan te spreken.
    Maar vertel dat maar eens aan de politie.

    • Inderdaad Appelvrouw. Maar denk erom: netjes gekeeld zijn mag, maar je moet ook weer niet té joviaal met de politie omgaan, want dat schijnt ook al verdacht te zijn.
      https://cornutus.wordpress.com/2013/08/02/krijg-nou-het-lazarus/

      Ik zou zeggen, binnen blijven voor de rest van je leven. Hoewel, hier in Utrecht is de politie laatst naar een woning toegegaan omdat mensen verdacht licht zagen bewegen. Bleek de vader te zijn die iets zocht bij het licht van zijn mobieltje, omdat hij de rest niet wilde wekken.

  2. Juist in deze tijd zou die ongein leuk op rijm kunnen worden gebracht. De eerste poging: ‘zien = 1-1-2, kijk mee’, kan ik geslaagd noemen. Maar op achternicht rijmt natuurlijk Maastricht. Gemiste kans

Reageren mag!

