Echt waar?!

Ik ben geboren in de grote stad en wat ik van de natuur weet, heb ik uit boekjes of van blogs van vogelaars en andere hulpvaardige mensen die energie willen blijven steken in het verheffen van de onwetende stadsmens. Sinds een jaar of wat echter woon ik in de buurt van grote weidegebieden en inmiddels heb ik best wat bijgeleerd. Ik weet wat een kuifeend is, ik weet dat zwanen heel irritant kunnen doen als ze langs je steiger zwemmen, ik weet dat scholletjes gewoon van het land komen, ik weet dat de laatst overgebleven spreeuwen hier bij ons in de buurt zitten. Hoe komt het nou dat ik zoveel bijgeleerd heb? Omdat de boeren hier in de buurt mij graag een handje helpen. En daar ben ik ze reuze dankbaar voor.

Geen_lam

9 reacties op “Echt waar?!

  1. Prachtig natuurgebied met mooie vergezichten tot Mijdrecht en Vinkeveen. Daar is nog iets te zien. Bij onbewolkte hemel kan ik veertig kilometer ten zuiden van Arnhem aan de hand van condenstrepen in de lucht aldaar de windrichting en baangebruik vaststellen.

  2. Heb ik nog al gehoord. Stadsmensen die niet weten wat ze zien als ze naar het platteland verhuizen. Al die wilde dieren.
    Maar heb je al een kockeng gezien ? Dan schrik je je pas lam …

Reageren mag!

