Contradictio in terminis of belastinghumor?

Wat hebben wij de afgelopen jaren niet de spot gedreven met de “reclameslogan” van de Nederlandse Belastingdienst: Leuker kunnen we het niet maken, eenvoudiger wel. Althans, ik dacht dat die zo was, maar na enig zoeken bleek de slogan te eindigen met “wel makkelijker”. Dat was dus niet erg blijven hangen. Om te tonen dat ze wel degelijk gevoel voor humor hebben, is de dienst een nieuwe advertentiecampagne gestart.

belasting_nrc

Zo’n medewerker wil elk bedrijf wel. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de Belastingdienst in de volgende advertentie op zoek gaat naar een witte raaf.

Advertenties

13 reacties op “Contradictio in terminis of belastinghumor?

  1. Ja, ja, waar kennen we dit van. Gewoon zelfbescherming. Empathish vermogen vereist dat met medelijden kan worden omgegaan. Zoniet, dan ga je zelf er onderdoor. Makkelijker voor de organisatie kan men het empatische medewerkers nauwelijks maken.

  2. Ik krijg elk jaar gepersonaliseerde reclame in de bus van de belastingsdienst. Ze vergeten me nooit. Omdat ik niet te beroerd ben om een geintje uit te halen stuur ik die lui de hele zwik terug. Netjes ingevuld natuurlijk. ’t Is maar om te lachen … En een beetje empathie is nooit weg.

Reageren mag!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s