Het scheppingsverhaal in 15 eenvoudige stappen

Gisteren voelde ik mij even God.

LEES DEZE INSTRUCTIES ZORGVULDIG VOOR U DE KERSTBOOM IN ELKAAR ZET!!

  1. Haal alle onderdelen uit de doos, monteer de voet en zet de stam in elkaar.
  2. Leg alle takken per kleurcode bij elkaar.
  3. Zet de voet en de stam in elkaar op de plaats waar de boom komt te staan, zodat u niet achteraf de boom hoeft te verplaatsen.
  4. Begin met de opbouw van de boom vanaf de onderkant, begin met de onderste ring en werk zo naar boven.
  5. Per tak alle tips uitvouwen.
  6. De tips die op de takken zitten worden in een waaier-vorm gevouwen, één tip naar links, één tip recht omhoog en één tip naar rechts, afhankelijk van het boomtype en het aantal tips per tak.
  7. Om de takken op een systematische manier een speels accentje te geven, duwt u de tips een beetje omhoog en omlaag.
  8. Zet de takken in de takhouder met de juiste kleurcode. De kleurcode zit op de stam onder de takhouder.
  9. De stam bedekken kan op een eenvoudige wijze door bij de ingestoken tak de tips die het dichtst bij de stam zitten te laten kruisen met de tips van de naastgelegen takken.
  10. Bekijk af en toe de boom van een afstand om te kijken hoe de boom eruit ziet.
  11. De top vouwen en plaatsen is de belangrijkste taak bij het opbouwen van de boom en bepaalt in grote mate het uiteindelijke resultaat.
  12. Zorg ervoor dat de vorm van de boom gelijkmatig doorloopt naar de top. Dit bereik je door de onderste laag tips van de top in de bovenste laag van de takken te verwerken/ kruisen. De onderste laag tips van de top is langer zodat je ze makkelijk kan buigen en verwerken tussen de takken.
  13. De tips van de top moeten allemaal een klein beetje gebogen worden voor een natuurlijk effect.
  14. Om de bovenste en rechte tip van de top wat meer stevigheid te geven kan deze dubbel gebogen worden zodat een zwaar ornament beter blijft zitten.
  15. De boom is nu klaar om gedecoreerd te worden!

En dan moet ik nog de grote walvissen scheppen, en alle levende wremelende ziel, welke de wateren overvloediglijk voortbrachten, naar haar aard; en alle gevleugeld gevogelte naar zijn aard. En ook nog het wild gedierte der aarde naar zijn aard, en het vee naar zijn aard, en al het kruipend gedierte des aardbodems naar zijn aard. Nee, ik ben voorlopig nog niet klaar. Maar de piek, die staat erop!

kerstboom_piek

20 reacties op “Het scheppingsverhaal in 15 eenvoudige stappen

  1. Mag ik aannemen dat het een Ikea kunstboom betreft? Dergelijke ‘bomen’ vind ik meer iets voor op het ADO-veld. Gewone sparren laat ik overigens ook net zo lief bij hun vriendjes in het bos. Ik Kerst dus voor geen meter en dat scheelt behoorlijk wat irritatie en later hoef ik niets ‘af te tuigen’. Als pacifist heb ik daar moeite mee.

  2. Wat ik vervelend vind van dit soort bomen die je van zolder haalt is dat je ze niet in de fik kunt steken op oudjaarsnacht. Alleen die piek zal wel aardig branden, al is dat dan weer een zielig gezicht.

    • Nee, je hebt gelijk. Het wordt een zielig hoopje smeulend plastic. En om nou die goedsul met zijn peenneus af te branden… Nee toch maar niet. Dus de boel is gewoon weer ingepakt 😉

Reageren mag!

