Onderbroekenlol bij Het Laatste Nieuws

Cornutus houdt van een geintje, dat weet je. Moet kunnen. Ik vind dat je een hoop dingen mag plaatsen op een blog. Ten eerste omdat je een eigen mening vertolkt en ten tweede omdat er sowieso veel gezegd mag worden. Maar wat je misschien niet weet is dat ik heel vaak iets juist niet publiceer omdat ik vind dat ik dan een grens overschrijd. Soms echter vragen mensen erom, maar meestal probeer ik het onschuldig te houden. Tevens probeer ik een grap niet al te ver uit te melken, er moet wat in te vullen blijven voor de lezer. Soms gaat daarmee de grap aan die lezer voorbij, het zij zo. Ik kan ook niet met íedere dombo rekening houden.

In het Noord-Duitse Lanke nemen sommige inwoners rond kerst een bescheiden duik in de Obersee. Op dergelijke zotte evenementen komen altijd veel belangstellenden af. En aangezien tegenwoordig iedereen een camera heeft, moet je niet vreemd opkijken dat jouw beeltenis ergens op internet opduikt.

eisbaden_de

Er staat zoiets als:

Een als kerstengel geklede ijszwemmer verlaat het water na het zwemmen in de Obersee in Lanke, ongeveer 50 kilometer ten noorden van Berlijn… De zwemmers, die zich in kleding van het seizoen hullen, beweren dat zwemmen in koud water goed is voor de doorbloeding van het lijf.

Een geweldige foto, die geen enkel ander bijschrift nodig heeft. Ieder trekt zo zijn eigen conclusies. Als je niet wilt dat je zo de wereld rondgaat, dan moet je thuisblijven. Het Laatste Nieuws, een Belgische ‘nieuwssite’, zorgt echter voor wat meer duiding.

eisbadeb_be

Dan heb je het niet begrepen, vind ik.

Hoewel, als ik de foto’s van eerder uitvoeringen van het evenement bekijk, gaat het ook wel heel erg kriebelen!

9 reacties op “Onderbroekenlol bij Het Laatste Nieuws

  1. Och, weet je, volgens mij heeft ze er lak aan en heeft ze het prima naar haar zin. Goed voor haar! En bovendien, waarom zouden engelen alleen maar dun moeten zijn? Ze maken hele krachtige vleugels hoor vandaag de dag.

Reageren mag!

