Photo challenge 52 weeks – Foto’s van Utrecht 2/52

challenge_02

Utrecht, vanuit ons bedrijfsrestaurant genomen. Nee Bep, ik ben er alleen maar naartoe gegaan om deze foto te maken. Heus, geloof me nou maar.

Het is een goed gebruik onder bloggers om zo nu en dan een thema te bedenken en andere bloggers uit te dagen om daaraan mee te doen. Een photo challenge is een veelgebruikte vorm. De blogger Nachtbraker heeft er juist een opgestart en ik heb besloten mee te doen. De opdracht is om elke week een foto van jouw woonplaats te maken. Ik woon in een buitenwijk van Utrecht, mijn foto’s komen dus uit die omgeving. Maar dat wist je al lang. Nachtbraker is een Belg. Hij plaatst foto’s van zijn woonplaats Brugge. En ik maar denken dat hij in Giethoorn woont. Kennelijk zijn er meerdere Venetiën van het Noorden. Zo leer je elke dag wat!

Andere deelnemers zijn:

20 reacties op “Photo challenge 52 weeks – Foto’s van Utrecht 2/52

  1. Probleem hier, sta weliswaar administratief ingeschreven bij een gemeente vijf kilometer verderop, maar woon in een gebied waar de gemeente niets over te zeggen heeft. Dat wordt bestuurd door natuurfreaks vanuit Düsseldorf met dito subsidie/inspectiehand vanuit Brussel. Inspraakmogelijkheden via een forum van vrijwillgers, die zich voornamelijk bekommeren over de fauna en flora. Bij de beesten af, waaronder wilde everzwijnen! Zelfs de oprijweg -en die is lang, ’s zomers stofwolken, meestal modder, ’s winters ijsbaan- mag de gemeente niet onderhouden. Wat dan rest is een foto waarvan er duizend in een dozijn gaan. Makke schapen in de wei. Veelal bestemd voor Suikerfeesten & zo, waaronder dönerbroodjes, verkocht vijf kilometer verderop in die gemeente. Vendue au pied.

      • Met schapen aan een photo challenge meedoen? Nou nee…

        Uniek je foto, even uitvergroot. Best wel scherp. Knooppunt van druk, druk Nederland, Rabobank torent bijna boven alles uit, op straat slechts twee mensen op twee verschillende plekken te bekennen. Toch geen inbrekers, die in alle rust hun slag kunnen slaan?

  2. Leuk idee dit. Ik doe niet mee maar ga opletten of ik iets herken. Je begint al met een gebouw dat me bekend voorkomt, geen idee waarvan. We zijn er waarschijnlijk langs gereden.

  3. Ow leuk nog iemand die mee doet aan de challenge, en gelukkig ben ik niet de enige Nederlandse 🙂 Mooie foto van de skyline van Utrecht; zit ff heel hard te peinzen welk bedrijf er op dat punt zit in Utrecht, rij er zo vaak langs 🙂 Ga je volgens tijdens de challenge, leuk!

    • Dat is een gebouw aan de Graadt van Roggenweg. Als je vanaf de A2 Utrecht binnenrijdt, kom je op zeker moment naast de sneltram te rijden. Er zit iets van de Raad voor de kinderbescherming. Meer naar links is de Munt.
      Ik volg je nu ook. Leuke Zoetermeerfoto’s!

Reageren mag!

