Eén plaatje loeit meer dan duizend woorden

De NOS kwam met een opzienbarend bericht over een koe die doodgereden was.

Een opmerkelijk tafereel op de snelweg A31 in Friesland. Daar is vanochtend bij de afrit Dronrijp een koe doodgereden.
Het is niet duidelijk hoe de koe op de snelweg kon komen en wie het dier heeft geraakt. De politie heeft de dode koe weggehaald.
Omdat de koe op de vluchtstrook lag, was er weinig hinder voor het verkeer.

En zoals dat tegenwoordig gaat, prijkt er een halve foto van een koe boven het bericht. Dus zó ziet een in Friesland doodgereden koe eruit!

Koedood

Maar wacht eens even. Zo te zien staat die koe heel wat hoger dat het waterniveau. Dat kan, ze hebben daar dijken. Maar een van de eigenschappen van onze dijken is dat je er een liniaal langs kunt leggen, zo strak zijn ze. Daar ziet het op de foto helemaal niet naar uit. Op de achtergrond zien we opnieuw een verhoging en evenmin strak als een Hollandse, pardon Friese dijk. Klik maar op de foto voor een vergroting, dan kun je zien wat ik bedoel. Ik kan het mis hebben, maar ik geloof nooit dat dit zo´n aangereden koe is.

25 reacties op “Eén plaatje loeit meer dan duizend woorden

  1. Ik zie bergen op de achtergrond. Het huisje maakt een Ierse indruk. En met een beetje fantasie zie je ook plekken sneeuw op die bergen liggen. Laat ik nu altijd gedacht hebben dat Friesland plat was.

  2. Lars Pistasj, lijkt mij ook niet echt. Zit ook vaak in de studentenhaver…. Misschien over een jaar of dertig een cold case team inzetten, als ze het lijk maar invriezen…..

Reageren mag!

