Iemand een tip om mij uit deze benarde positie te halen?

Een langdradig type. Iemand die het graag beter weet. Een figuur die grappig is op de verkeerde momenten of helemaal niet grappig op de juiste momenten. Iemand met een scherp oog voor detail, een beetje zeikerig en soms onthutsend oppervlakkig. En ook wel aardig, een beetje gereserveerd en soms wat narrig, maar met een goede inborst en behulpzaam en zorgzaam. En soms ronduit humoristisch. Zeg nou niet dat ik mezelf niet ken. Ik weet wel zo’n beetje wat voor reacties mijn gedrag en mijn vragen – al dan niet in naam van Cornutus – oproepen. Daar kijk ik meestal niet van op. Wat iets anders is als het leuk vinden. Maar ook dat hoort bij mij. Soms echter krijg ik een antwoord op een vraag die ik volkomen niet verwacht had.

Vorige week schreef ik een stukje over de site van Boboli, een fabrikant van deeg- en pastawaren. In september vorig jaar had ik de site ook al eens bezocht na het nuttigen van een mini-calzone, die niet echt te vreten was. Op de site stonden ook recepten. Tenminste, daar was wel ruimte voor gereserveerd. Het enige recept dat er stond luidde:

Deze volgen binnenkort…

Wel, dan heb je me. Want wij weten allemaal dat zo’n pagina nooit meer gevuld wordt als je er niet meteen mee begint. Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en nog steeds geen recepten. Niet dat me dat ook maar een beetje interesseert, maar het is een van mijn prettige karaktertrekken dat ik dan een beetje ga lopen zeuren. Niet netjes, maar ja, er moet een blog gevuld worden en van mezelf heb ik geen ideeën. Dus stuurde ik een mailtje met de volgende vraag:

Beste mevrouw, meneer,

Ik bezocht laatst de site van Boboli.nl en daar zag ik dat er ook recepten zouden staan. Helaas staat er dat deze binnenkort komen. Heeft u enig idee wanneer ze geplaatst worden?

Met vriendelijke groet,
Cor Nutus
De Meern

Na een week stuurde ik een herinneringsmail. Die werd maandag netjes beantwoord.

Geachte heer Nutus, beste Cor,

Excuus voor de late reactie.

Ik denk dat deze bij onze verkoop binnendienst is blijven hangen, want zie uw mail nu pas voor het eerst. Ik stuur u hierbij een recept van ons ongevulde Calzone broodje.
Kunt u mij aangeven wat voor bedrijf u hebt en via welke groothandel u onze producten wilt bestellen?

Met vriendelijke groet,
G. H.

Grandioos, of niet? Daar moest ik echt om lachen. Wat een geweldige move. Niet antwoorden en meteen een tegenvraag eroverheen. Want hoe je het ook wendt of keert, ík ben nu aan zet. Dát was niet de bedoeling. Ik zal er nog eens een nachtje over slapen. Misschien heeft iemand een tip om mij uit deze benarde positie te halen?

Interesse in het recept? Flyers Broodje vd maand bal gehakt

zonder_kop

15 reacties op “Iemand een tip om mij uit deze benarde positie te halen?

  1. Hehe, enkel verkopers komen met zo’n geniale twist. Je bent nu aaznkoper in het rollenspel, dus speel je rol goed… voor je aantallen en zo aangeeft misschien openen met het feit dat u eventueel rechtstreeks bij hen zou bestellen maar eerst hun website wou checken en die wegens ontbreken van recepten niet veel vertrouwen geeft ? En dat je die recepten afwacht om verder te evalueren of Boboli een mogelijke leverancier wordt ?

  2. Je runt een éénmanszaak. Vandaar je interesse in éénmansgerechten. Het brood dat op de plank komt verdien je door te schrijven om den brode. Meer moet dat niet zijn. Waar je hun gerechten zal kopen is nog geen uitgemaakte zaak want momenteel ben je niet meer geïnteresseerd in hun producten aangezien ze je niet kunnen vertellen wat je er verder mee aankunt. Nu zijn zij weer aan zet …
    Graag gedaan.

  3. Beetje hautain antwoord van Boboli onder het mom van “de aanval is de beste verdediging”. Die receptenpagina is toch bestemd voor de consument?
    Als het mijn toko was gingen er nu koppen rollen op de PR-afdeling!

  4. ik zou antwoorden, na uw late reactie vrees ik dat mijn producten ook te laat hun bestemming zullen bereiken en ben ik tot het inzicht gekomen dat ik mijn producten bij een ander bedrijf ga bestellen.

  5. Ik zou toch even een kort mailtje terugsturen met de vraag hoeveel van die mini-calzones er in een 40-foot container passen. En of ze er meteen even een offerte bij willen doen voor het verschepen (naar je eigen inschatting van 6 van die dingen (containers uiteraard) naar Angola.

  6. O, nu is het duidelijk. Jij hebt indertijd een ongeduld Calzone broodje gegeten. Die verkoper dacht zeker dat er niets meer in hoefde.
    Maar voor de mail terug: Jij hebt een afvalverwerkingsbedrijf en misschien zijn die broodjes wel geschikt, voor de kantine misschien.

  7. Geweldig! Hahaha dit is een sterke reactie van het bedrijf. Tja wat jij nu terug kan schrijven, eigenlijk alles 😉 ik zou zeggen laat je fantasie de loop en maak het die gasten moeilijk hehe

Reageren mag!

