SALDO CHECK 6064365430016972323 OK

Afgelopen december werden wij door onze directie weer ‘verrast’ met een kerstbon. Daar wil ik verder geen woorden aan vuil maken. Wat zeg je, je weet niet wat een kerstbon is? O, je bent al op leeftijd? Wel, zo’n bon is de moderne vorm van het kerstpakket. Alleen moet je dan zelf uitzoeken wat je wilt hebben. Waar je vroeger verrast werd door de inhoud van een kerstpakket, word je tegenwoordig opgezadeld met een schuldgevoel van hier tot gunter. Aangezien ik, net als al mijn collega’s, een goed salaris krijg, heb ik alles al wat je voor die kerstbon zou kunnen kiezen. En dus zit je ieder jaar rond kerst lekker ondankbaar te wezen, heb je het gevoel dat je een verwend kreng bent dat niets wil en niets leuk vindt. Verdikkeme, ik wilde er helemaal geen woorden aan vuil maken. Vraag er dan ook niet naar!

Kerstpakket

Uit den ouden doosch.

Waar waren we gebleven? O ja, die kerstbon. Voor die kerstbon heb ik weer een andere bon gekozen, een tegoedbon van Boekkado.nl. Ja, dat kan. Daar zoek je vervolgens een boek uit, je vult het nummer van die tegoedbon in en je keuze wordt thuisbezorgd. De kunst is om een boek uit te zoeken dat naar je smaak is en tegelijkertijd zo dicht mogelijk tegen het tegoedbedrag van je bon aanzit. Overschrijd je het bedrag, dan kun je bijbetalen (wat bij een kerstpakket nooit hoefde), blijf je er onder dan heb je een nieuw probleem. Het restant van de bon blijft weliswaar geldig – je mag meerdere bonnen per keer inwisselen – maar ik weet niet hoe het met jullie is, bij mij raken bon en dus restant geheid zoek. En zo blijft er hoe dan ook geld aan de strijkstok hangen van de organisaties die aan dat hele circus meedoen.

Enfin, ik ben erin geslaagd een leuk boek te kiezen en het strijkstokbedrag beperkt te houden tot 5 cent. Nog altijd een goeie 11 guldencenten waard en waarschijnlijk een paar duizend Belgische Franken, maar toch. Het boek heet Wandelingen der Neederlanden en beschrijft 25 historische gebieden in Nederland. Als basis voor de korte beschrijvingen heeft de negentiende-eeuwse Atlas der Neederlanden gediend. Per gebied staan delen van de oude kaarten afgedrukt, er worden historische en geografische wetenswaardigheden geschetst en ieder onderwerp heeft een bijbehorende wandelroute. Een leuk boek. Op de site van de uitgeverij kun je die routes downloaden. Gratis en voor niks, da’s nog eens een cadeautje.

Over cadeautjes gesproken. Dat resterende bedrag van de boekenbon ga ik niet meer besteden, dat weet ik nu al. Mocht je nou een boek willen bestellen bij die site en je komt vijf cent tekort, hier is de code: 6064365430016972323. Je kunt zelf checken of het geld er nog op staat.

boekkado_saldo_check

Veel leesplezier!

16 reacties op “SALDO CHECK 6064365430016972323 OK

  1. Hier is er eentje die deze term wél kent (stel je voor). Voor mij een beetje hetzelfde gevoel… Ik koos een waardebon bij Carrefour, waarmee ik gewoon een deel van de wekelijkse boodschappen heb betaald.
    Een andere keuzemogelijkheid (naast onnozele gadgets,..) was dit bedragje te schenken aan een goed doel. Ik heb zo het vermoeden dat die mogelijkheid zeer weinig gekozen werd door mijn collega’s…

    • Haha. Dat kon bij ons ook. Daarmee spellen ze lekker op het gemoed, dank je de koekoek, dan betaal ik mijn mijn kerstgeschenk het kerstgeschenk van de directie van zo’n organisatie. Ben niet gek. In Rotterdam zeiden we: “Zie ik er zo rot uit dan?”

  2. Maak jij stiekem sluikreclame voor Boekkado?
    “Boekkado biedt je een eenvoudige manier om inkomsten te genereren (primair voor zichzelf) met je eigen website. Per bon ontvang je 10% van de verkochte waarde. Daarnaast, je baas in de vorm van de Kerstman verdient er ook nog wat aan…

    Big business, geschenkbonnen, blijft altijd iets aan de strijkstok hangen. Ooit gehoord of gelezen dat wat aan de strijkstok kleeft aan een goed doel wordt geschonken?
    http://www.affiliateforum.nl/index.php?topic=11352.0

    Overigens is de waarde van de website circa €380,40

    • Hm. Dat kan nog wat worden. Gelukkig geef ik de vijf cent weg en hoeft niemand een bon aan te schaffen. Dus ik kan met die organisatie slapend rijk worden. Hoewel tien procent ook geen zoden aan de dijk zet.

  3. Ik kreeg een waardebon van 100 Euro van een onderbroeken- en pyamazaak. Nu zit ik dus met 3 pyama’s en 2 heel dure onderbroeken. Ik voel het verschil niet, maar dat kan aan mij liggen. Doe mij maar weer gewoon een fles wijn en een paar potjes eendenpate hoor.

  4. Wij krijgen hier geen kerstbon, kado of wat dan ook. Niet dat het hoeft, want het is zoals je zegt: vaak is de keuze beperkt of verval je in dingen die je al hebt. Maar dit ziet er een interessant boek uit. Ik ga het eens opsnorren.

    • Is een leuk boek. Geen diepgravend geschiedenisboek, maar wel leuke locaties en aardige weetjes. Vorige week naar Petten geweest in Noord/Holland, gisteren naar Zierikzee in Zeeland. Super. De foto´s zie je nog wel.

  5. “een goeie 11 guldencenten waard en waarschijnlijk een paar duizend Belgische Franken”: één voordeel, als Belg waren we sneller miljonair. Een Italiaan nòg sneller. Waren dat nog eens goede tijden.. 😉

  6. Ik vind zo een bon nog altijd leuker dan een pakket wat de werkgever simpelweg uit de magazijnen in het gebouw samengesteld heeft. Komt een beetje te simpel over voor mij 😉

Reageren mag!

