Daar hoef je toch geen wetenschapper voor te zijn?

vlieg_zonder_oor

Bron: nrcnext

Ik doe een voorspelling. Over vijf jaar, vooruit pin me er niet op vast en laten het er tien zijn, over tien jaar doen onderzoekers de ontdekking dat er zich aan de andere zijde van het vliegenhoofdje nog een klein oortje bevindt. Het bijzondere aan dat oortje is dat er alleen maar geluid uít kan, niet in. Dat stelt de onderzoekers dan weer voor een raadsel. Nog eens tien jaar later, pin me er niet op vast en laten het vijftig zijn, doet iemand de ontdekking dat de vrouwtjes van dat vliegengeslacht voortdurend geluidjes maken. Maar waarvoor, weet niemand. Rond 2150 komt men erachter dat het nu net ontdekte ‘oor zonder functie’ bij de mannetjes geluid opneemt en het zonder verdere verwerking doorstuurt naar dat nieuwe ‘uit-oortje’. En nog weer een eeuw later komen biologen erachter waarom de vliegjes Emblemasoma auditrix zo’n goed huwelijk hebben. Maar nogmaals, pin me niet vast op die jaartallen.

22 reacties op “Daar hoef je toch geen wetenschapper voor te zijn?

  1. Het Domme Volk wordt weer eens om de tuin geleid. Ook de NRC ziet ze weer eens vliegen.
    e.auditrix is geen vlieg. Achter de Latijnse naam schuilt electronic auditricks. Een dekmantel voor spionage activiteiten in Merkel’s dienstauto’s

  2. Hoef je idd geen wetenschapper voor te zijn. Zo ontdekte ik dat mijn grut hier twee oortjes hebben met een zeer selectief – euh – gehoor. Niets nieuws onder de zon. Darwin wist het al (en pin me hier wel op een datum vast) publiceerde het, weliswaar niet in de NRC, in boekvorm op 24 november 1859.

Reageren mag!

