Mijn bijdrage aan de Nederlandse ******week 2014

Soms laat de inspiratie me een beetje in de steek. In arren moede grijp ik dan maar terug op een andere hobby: fotograferen. Deze plaat heb ik een week of wat geleden geschoten, in Utrecht. De deuren beginnen bij nummer 34 en lopen zo op. Zouden mensen nou nerveus worden van die ene deur zónder getal? Nee hè?

34

10 reacties op “Mijn bijdrage aan de Nederlandse ******week 2014

  1. Ik wel! Vooral ook omdat er juist boven dat ding pijpjes uit het dak komen. Een technische ruimte in een garagerij? Een later ingebouwd illegaal onderkomen? Hoe zouden ze die ruimte ertussen hebben gekregen? Waarom niet het nummer van het corresponderende huis? Of 39? Dus: ik wel!

  2. Ik word vooral nerveus van die enorme reuzenletters, alles gaat op elkaar lijken.
    Maar die nummerloze vind ik griezelig. Hier vlakbij is een urnenveld/muur (om de urn van je geliefde in te metselen). En daar staan ook allemaal nummers op de vakjes.

    En waar zijn nummer 35, 37, enz.
    In mijn wijk volgende de nummers zich gewoon op, dus 1,2,3 enz. dat is toch veel logischer?

    • Toen ik heel klein was liepen we eens met een paar vriendjes langs een rij schuurtjes. Iemand waarschuwde me dat je niet door het sleutelgat moest kijken omdat het klokhuizen waren. Nou vraag ik je! Maar dat heeft een onuitwisbare indruk gemaakt. Is iets anders dan wat jij beschrijft, maar dat gevoel kwam meteen bij me op.

Reageren mag!

