Cornutus volgt het Belgische nieuws op de voet

“Amai, Albèr. Ziet noe toch eens. Ons kindje doet z´n oogskes voor d´n eersten maal open! Is ’t geen schatje? Zulle?”

amai

18 reacties op “Cornutus volgt het Belgische nieuws op de voet

  1. Kijk, net als Thomas was mijn eerste reactie: dat kan niet, ons ex-koningspaar (maar nog altijd titeldragend, je zo zijn we hier wel in België) praat Frans “thuis”.

  2. Zo’n gesprek is helemaal niet realistisch, Cor. Die twee gebruiken vooral het Frans dus zal die conversatie eerder zo geweest zijn:
    ‘Regardez, ma chérie. Que pensez-vous de cette image? Belle?’
    ‘Mais Paola. C’est une mauvaise image. La composition est erroné, la densité est trop faible, les couleurs sont fausses et l’équilibrage des blancs est complètement faux. Par ailleurs, quel est ce appareil que vous l’utilisez? Panasonic Lumix? Souhaitez-vous pas plutôt utiliser mon Nikon?’
    ‘Nikon, Nikon? Mon téléphone est très bonne. Certainement aussi bon que votre Nikon. Par ailleurs, que dois-je faire avec un tel appareil maladroit. Donnez-moi une petite chose. Beaucoup plus facile à utiliser. Et j’aime vraiment cette image. Basta! ‘

    • Haha. Ik wist niet dat ik zo’n gevoelige snaar zou raken bij u allen. Ik denk dat het allemaal goed gaat komen met uw koningshuis. Wij zijn tenslotte ook verlost geworden van die parvenu van een Bernhard.

      • Nu merk ik wel iets vreemds in mijn commentaar: téléphone waar eigenlijk Panasonic moest staan. 😦
        Soit, mijn reactie was ludiek bedoeld: een conversatie van een kibbelend echtpaar dat al jaren getrouwd is.

  3. een dotatie van 743.000 euro/jaar (kosten) + maandloon van 8.600 euro en dan zo’n belabberde camera kopen, tijd dat de belastingen hier stijgen dat we ze tenminste fatsoenlijk speelgoed kunnen kopen 🙂

    • Een echte royalist aan het woord. Of heb je misschien belangen in de camerawereld? Maar ik ben het met je eens, dergelijke lieden moeten toch zeker een Leica hebben of met een Hasselblad paraderen.

Reageren mag!

