Auto lijkt op baasje

Hoezo sensationeel? Een auto lijkt ook op z’n baasje, stond van de week in de krant. We weten al langer dat mensen honden uitzoeken die uiterlijk een beetje op hen lijken. Nu wil de krant ons laten geloven dat automobilisten ook een auto kopen die uiterlijk op hen lijkt.

auto_lijkt_op_baasje

Maar dat was toch wat te kort door de bocht, zo realiseerde de redacteur zich al schrijvende, want na de ferme kop zwakt hij het al weer af door te stellen dat het slechts om de voorkant gaat. Twee Oostenrijkse onderzoekers  zouden tot die conclusie zijn gekomen. Maar in de volgende zin wordt ook dat weer gelogenstraft. Proefpersonen kunnen boven kansniveau zeggen van wie welke auto is. Enfin, typisch zo´n onderzoek en krantenartikel waarvan andere media over een tijdje kunnen melden dat het toch weer anders is dan gedacht. Let op mijn woorden.

Toch zette dat geleuter me aan het denken. Ik heb ooit eens, toen ik nog jong was, een 2CV bestel gehad.

besteleend

Nu ik erover nadenk, lijken die koplampen wel erg op mijn bolle ogen, en die richtingaanwijzers op de kuiltjes in mijn wangen. Redelijk strak uiterlijk. Zou het dan toch waar zijn? Dan vrees ik dat mijn auto er over dertig jaar ongeveer zó uit zal zien. Een beetje verkreukeld.

kreukels

 

 

18 reacties op “Auto lijkt op baasje

  1. Zit toch wel iets in. Recent onderzoek toont aan dat mensen met een beugel gemiddeld auto’s met een grotere grille aantrekkelijker vinden.
    Ook dat cabriorijders doorsnee minder haar hebben op de schedel.

Reageren mag!

