Zie gisteren

Even geen inspiratie, dus dan maar een foto, dacht ik. Normaal gesproken zet ik ’s avonds een berichtje klaar voor de volgende ochtend zeven uur. En met de inspiratie was kennelijk ook de aandacht verdwenen, want zonder nadenken drukte ik op de knop Publiceren. Daarom stond gisteravond al de foto op Cornutus die vandaag had moeten verschijnen. Om die reden dus vandaag geen apart berichtje. Stom he? Maar geen man overboord hoor. Hebben jullie vandaag ook een keer rust. Zo zonder berichtje.

18 reacties op “Zie gisteren

  1. Wat nou rust? Nu moeten we zelf iets verzinnen. Dat kost veel meer moeite dan alleen reageren.
    Over die fiets, inderdaad zei iemand: één fiets is geen fietsen.
    En dat klopt, temeer dat we ook weten: één ei is geen ei, twee ei is een half ei, drie ei is een paasei.
    Maar nu komt het, er is eigenlijk niemand die meer dan één fiets plaatst, dus overtreedt ook niemand het verbod. Dat er meer fietsen staan is niet verboden, alleen het plaatsen ervan, maar dat heeft niemand gedaan. De bordjesmaker heeft dus niet opgelet op school. En maar klagen over het slechte onderwijs, maar intussen zelf het slechte voorbeeld geven. Daarom klagen Nederlanders zoveel, ze zien dat voorbeeld en denken dat het erbij hoort. Sterker nog, ze zien 2e Kamerleden ook steeds klagen, behalve als ze weer eens geschokt zijn over iets dat ze al lang hadden kunnen weten. Bewijs overigens dat die niet op de hoogte zijn van wat er leeft. Daar moeten ze buurtbezoeken voor afleggen alwaar ze in contact komen met mensen die die bordjes maken. Daar worden ze dus ook niet wijzer van. Het is nog erger, dat fietsen meervoud is ontgaat ze, maar meervoud is iets uit vervlogen tijden. Ikke is enkelvoud, dus data is blijkbaar ook enkelvoud net zoals musea en fora. Nu kun je beweren dat de participatiemaatschappij het Nederlandse volk één maakt, maar om daar een voorschotje op te nemen door te veronderstellen dat die fietsen er dus door één zijn geplaatst gaat mi te ver.

    • Blutch, je hebt helemaal gelijk. Sorry voor het ongemak trouwens, het was niet de bedoeling je op jouw vrije zondag aan het werk te zetten. 😉

      Ikke, ikke, ikke, is wat telt. En op dagen als deze maar roepen dat we nooit mogen vergeten wat er gebeurd is in de oorlog. Dat we van de geschiedenis moeten leren. Daar geloof ik niet zo in. Ja later, als de gebeurtenissen zelf weer geschiedenis zijn, dán zien we waar het fout is gegaan en wat we hádden moeten doen.

      Scherpe reconstructie van de verbodsbord. Daar hou ik erg van!

  2. Berichten plannen kan gemakkelijk en handig zijn … als je de datum juist instelt. Been there, done that. Daarbij ben ik ook nog eens veel dommer dan een ezel want ik heb me al meer dan één keer aan diezelfde steen gestoten. Een heel domme Belg dus.

    • Haha. Ik drukte te snel die knop en nog geen halve minuut later stond Bep onderaan de trap: of ik in de gaten had dat ik al het berichtje voor de volgende dag had geplaatst? 😉

  3. Dulleme! Zit ik geen bericht te lezen…… Moet ik naar gisteren, en die had ik al gelezen! Zie ik twee keer een bericht over een fiets, in Amsterdam nog wel! Kan ik weer de hele dag over tobben!

  4. Nederlanders zijn soms toch verwarrend! Ze schrijven een berichtje om te laten weten dat er vandaag geen berichtje is??? Begrijpe wie begrijpen kan… (en nee Cornutus, reageer nu niet met een ‘domme Belg’ cliché 😉 )

Reageren mag!

