Afbeelding

Zó doen wij dat hier in Utrecht!

Fietsstraat_Utrecht_Cornutus

22 reacties op “Zó doen wij dat hier in Utrecht!

  1. Dit roept bij mij vooral veel vragen op!

    Welke afspraak is er over het al dan niet uitnodigen van gasten?
    Welke verplichtingen hebben de gasten?
    Wanneer is er sprake van ongenode gasten?
    Welke rechten hebben de fietsers?

    Bezorgde groet,

      • Vandaag heb ik al met de fiets aan de hand door het Centrum van Amsterdam gelopen.

        Op de fiets naar de demonstratie, met de fiets aan de mee met met de demonstratie en van de demonstratie op de fiets weer naar huis.

        Beangstigend hoe agressief sommige agenten hun eigen mening aan meelopende mensen probeerde op te dringen.
        Bedreigend zoals de politie te paard ons opsloten.
        Beschamend hoe mensen werden weerhouden om halverwege alsnog aan te sluiten.

        Bemoedigend om met zovelen voor vrede en vrijheid door het centrum van Amsterdam te lopen.

        Bezorgde groet,

        • Jaren geleden ook eens bij een grote demonstratie geweest. De ME stond opvallend aanwezig te zijn. Voelde heel vervelend en je kreeg gewoon zin op klinkers naar die gasten te gooien. Maar ja, fietspaden met asfalt he…?

  2. Goede vragen, Rob Alberts. Dit zal voor vele mensen misschien wel redelijk werken, maar gaat toch – nogal optimistisch – uit van een wereld met louter goedwillende, sociale mensen. Dat wil nog wel eens tegen vallen.

    • Het Kwaku-festival bij mij om de hoek gebruikt invalideparkeerplaatsen voor een fietsenstalling.
      Ik schaam mij wild.

      Telkens als ik hier vragen over stel krijg ik eigenlijk te horen; zeur niet.

      Goedwillende en sociale mensen hebben mijn voorkeur.
      Toch leert de levenservaring dat het eigenzinnige, asociale de meeste ruimte gewild of ongewild inpikt.

      Bezorgde groet,

  3. Tja, nu is het nog mooi weer en iedereen wat blijer en gelukkiger en willens om tolerant jegens elkaar om ‘het eigen straatje schoon te vegen”. Waar laten de bewoners van aanpalende huizen straks de sneeuw op de stoep?

Reageren mag!

