Afbeelding

Altijd plek in het Alkmaarse fietsenrek nr. 1

Altijd plek1

13 reacties op “Altijd plek in het Alkmaarse fietsenrek nr. 1

  1. Helaas weet ik hier teveel van. Dit is de kleine zuidoostelijke stalling. Er staan ook nieuwe stapelrekken voor een paar honderd fietsen en daarin is ruimte om minimaal de helft en vaak alle van deze hekplaatsters op te kunnen vangen. Maar tegen het hek is makkelijker.

    Deze rekken horen bij de gelijkvloerse toegang naar de perrons en helaas gaat de NS die sluiten. Er wordt nu een grote nieuwe overdekte stalling gebouwd voor bewaakt en onbewaakt en die komt tegen de nieuwe traverse. Daar zijn die groene posters voor. De tijdelijke rekken staan helemaal aan de andere kant bij de watertoren. Zo’n 600 meter verder.

    IIk vind het erg jammer dat deze toegang sluit, want als ik mijn vouwfiets in de trein meeneem dan gaat dat op deze manier makkelijker. Op de nieuwe manier wordt het de negatieve combinatie van Leiden CS en Zaandam. Dus je fiets omhoog slepen en door die vervelende klaphekken.

    • Ik snap het. Ik ben van de week zelf ook over die overweg gelopen. Is inderdaad een stuk eenvoudiger van via d trap-tunnel-trap. Maar omwille van de storingsgevoeligheid van die overwegen wil ProRail er graag vanaf. En waarschijnlijk een hoop reizigers die niet van het pad gebruikmaken ook. ±/)

  2. Ik kan me inbeelden dat sommige mensen hun fiets daar gewoon enkele weken laten staan. In onze fietsenwinkel gebeurt dat ook. Mensen brengen hun fiets binnen voor herstelling en een jaar later zie je ze pas weer, echt waar, gebeurt regelmatig!

Reageren mag!

