Afbeelding

Altijd plek in het Alkmaarse fietsenrek nr. 2

Altijd plek2

21 reacties op “Altijd plek in het Alkmaarse fietsenrek nr. 2

  1. De betaalde fietsstalling van het station in Brugge heeft ook zo’n systeem (min of meer). Ik ben er geen fan van. Wie zijn fiets boven zet, moet toch goed opletten op je kledij. Ik heb meer dan eens gevloekt omdat ik bij het plaatsen van mijn fiets vlekken had op mijn t-shirt of jas. Vooral wanneer het regent, is die kans groot. Als je dan zo naar het werk moet… Hier in open lucht lijkt die kans eigenlijk nog groter.

  2. Dit zijn idd die rekken die over een jaar niet meer gebruikt gaan worden als de NS hier de perrontoegang sluit. Vaak is er ruimte voldoende en staan die andere fietsen nog steeds tegen het hek. Aan de noordkant staan nog 1250 van deze rekken en aan de tijdelijke westkant bij de watertoren een paar duizend met een tijdelijk bewaakte stalling in een romnykeek. Als het nieuwe fietsengebouw klaar is schuiven die tijdelijke daarin.

    Dit hierboven is een redelijk goed rektype en de veer zorgt er voor dat je niet zwaar hoef te tillen. Nadeel is dat deze voor binnen zijn en niet voor een plek buiten waar het erg ka waaien. De bovenste staan dan te roeien. Je moet ook niet onderin een fiets met een kinderzitje achterop plaatsen, want dan kan de bovenste niet meer naar beneden kantelen.

  3. Ik moet er niet aan denken dat ik daar mijn fiets tussenuit moet zoeken en -halen! Met mijn 1,52m weet ik zo al dat ik die nooit meer terug in handen krijg. Net als alles is dit weer zoiets waar je met een kleine gestalte enkel miserie mee krijgt.

  4. Onder 1m60 besta je niet. Zo is dat. Op een stoel kan je dan 贸f met je rug tegen de leuning en bengelende voeten, 贸f met je voeten aan de grond (of op een tafelpoot) en ver van de rugleuning zitten. Als je dan een paar uur aan tafel zit in een restaurant bv. ben je gekraakt. Dan heb je dikke voeten van het zitten en je bloeddoorgang af te knellen.
    Om maar te zwijgen over treden in openbare gebouwen (of defecte roltrappen in de metro) en andere h茅茅l onergonomische toestanden voor kleine mensen. Men kan niet voor elke lichaamslengte goed doen in 茅茅n ontwerp, maar het zijn altijd dezelfden die over het hoofd gekeken worden (al is dat dan ook weer niet onlogisch, natuurlijk). 馃槈

    • Je kunt in elk geval nog knipogen. Dat is mooi. Ik kan het me niet indenken, maar wel iets bij voorstellen hoe lastig dat moet zijn. Je kunt het ook niet zo eenvoudig negeren, helaas.

Reageren mag!

