Daarom heb ik de zonsverduistering gemist! ‘k Begrijp er niks van!

duim_pink

Waar moet ik zijn om het goed te zien? Een hoog gebouw, of moet je juist de stad uit? De gedeeltelijke zonsverduistering van vandaag speelt zich af op flinke  afstand boven de zuidoostelijke horizon. Tijdens het maximum (rond 10.37 uur) staat de zon op een hoogte van ongeveer dertig graden. Ter indicatie: als je je arm strekt en de vingers van je hand spreidt, is de afstand tussen de topjes van duim en pink ongeveer twintig graden.

Bron: nrcnext

17 reacties op “Daarom heb ik de zonsverduistering gemist! ‘k Begrijp er niks van!

  1. Die afstand is ca 20 cm. Maar blijkbaar is het rekenonderwijs zo slecht dat graden en cm door elkaar gehaald worden. En wat heb je aan 20 graden als de zon op 30 graden staat?
    Daarom was die mist er, kwam door die uitleg.

    • Haha. Dat dacht ik dus ook. Volgens mij vormen duim en pink eens stompe hoek? Enfin, ik was altijd al beter in de alfavakken, vandaar waarschijnlijk dat ik over die zinsconstructie val.

  2. Moet je je arm dan niet naar de horizon strekken i.p.v. hem boven een krant te houden? Gisteren maakte het sowieso niets uit, m’n eclipsbrilletje mag weer voor jaren de la in.

Reageren mag!

