Afbeelding

Ja ja, teringlawaai voor het goede doel

teringlawaai_kika

12 reacties op “Ja ja, teringlawaai voor het goede doel

      • Even een lesje “plat vlaams” een uitlaat of uitlaatbuis, ook knalpot genoemd, heet in de volksmond een charzebuze of chargebuze, naar gelang de streek.
        Trouwens onze club rijdt maandag naar Zeeland, kwestie van de lucht hier wat zuiver te houden 😉

        • Ah. Ik had een site gevonden met Vlaamse woorden en uitdrukkingen. Nu ik er weer op kijk, zie ik charzebuze erbij staan, als West-Vlaams woord. Ik wist niet dat het zó nauw luisterde.

          Zegt de uitdrukking, je moet je eigen nest niet bevuilen je trouwens iets? 😉

          • soms spelen mensen voor koekoek en leggen ze hun ei in de vreemd nest (dan wordt het eigen nest niet vuil) maar dit is niet zo de exacte verklaring, het is meer een scheve schaats rijden en daar zijn jullie dan ook weer sterker in, in het schaatsen bedoel ik 😉

Reageren mag!

