Afbeelding

Maar wanneer ben je dan een échte bedelaar?

nepbedelaar

12 reacties op “Maar wanneer ben je dan een échte bedelaar?

  1. Laatst zag ik een nieuwsitem uit Amerika waarin de politie met matrixborden het publiek afraadde hun autoruiten te laten wassen door zwervers “omdat ze daar wel 150 dollar per dag mee verdienden”. Kennelijk stelt het mensen gerust als de minst bedeelden ook werkelijk aan de grond zitten.
    Net als Blutch vraag ik me af wat ze met die 140 euro gaan doen. Dat karton kunnen ze trouwens gebruiken als bord voor hun kop, en die stiften moeten ze maar verstoppen op een warme veilige plaats waar de zon niet schijnt.

    • Ach, weet je, tegenwoordig kunnen mensen meer begrip opbrengen voor een multimiljonair die een paar ton gemeenschapsgeld in zijn zak steekt dan voor een zwerver die een halfje wit jat. Die rijken hebben een betere P.R.-afdeling waarschijnlijk. Ik blijf me afvragen wat die wouten gaan doen met die honderdveertig euro die ze in beslag genomen hebben.

Reageren mag!

