Die eigenwijze bakkers snijden ze veel te dun!

Nu vroegen wij ons met betrekking tot die dunne boterhammen af, zou die nieuwe supermarkt zich eigenlijk wel aan de voorschriften houden van het Nationaal afspraken- en reglementenbureau voor gesneden brood in supermarkten? Want voordat we gerechtelijke stappen gaan ondernemen tegen de winkel leek het me verstandig eens bij dat bureau te informeren hoe het zit met de boterhamdiktes. Je slaat immers zo een pleefiguur? Zo gezegd, zo gedaan. Ik stelde dus de volgende vraag aan het Voorlichtingsbureau Brood:

Zijn er richtlijnen voor de dikte van een boterham? Ik merk aanzienlijke verschillen tussen boterhammen van Albert Heijn en die van Plus. Meer dunne boterhammen maakt dat ik meer beleg moet gebruiken. Bovendien smeer ik dunne boterhammen gemakkelijk kapot.

Groet, Cor Nutus

Reeds de volgende dag had ik antwoord.

Geachte heer Nutus,

De broodsnijmachine, die de bakker of supermarkt gebruikt, zijn in verschillende snededikte te verkrijgen. Er zijn geen richtlijnen voor de dikte van een boterham.

Met betrekking tot de broodsnijmachines kan ik u melden dat wij de bakkers ook adviseren om de sneetjes iets dikker te snijden, maar dat is een weg van de lange adem, omdat bakkers van mening zijn dat hun klanten de ‘dunne’ sneetjes brood wat meer op prijs stellen. Maar wie weet, met ook nog meer vraag aan de zijde van de klant, dat bakkers de broodsnijmachine anders gaan afstellen of op z’n minst een keuze aanbieden. U zou kunnen vragen of ze bij de Albert Heijn of bij de Plussupermarkt de sneetjes voor u iets dikker kunnen snijden.

Succes ermee!

Met vriendelijke groet,
Voorlichtingsbureau Brood

I. van A.

Kijk aan! Ik wist helemaal niet dat bakkers denken dat ik denk dat ik liever een dunne boterham heb. Nu is het dus zaak om die bakkers van dat idee af te helpen. Ik heb in elk geval het Voorlichtingsbureau Brood aan mijn zijde.

brood4